Zoek MDM

Bulletin

Overmatig gasverbruik in een Nissan pick-up uit 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #45087 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, mijn naam is Jeisus. Ik wil weten of jullie me kunnen helpen. Ik heb een Nissan-vrachtwagen met dubbele cabine gekocht en zoals meestal gebeurt, zagen ze mijn gezicht. Het bleek dat ze niet zo lang waren. Ik heb de motor half afgesteld, de koppen geborsteld, de bronzen en ringen vervangen, de metalen delen vervangen, de bougiekabels vervangen en een complete afstelling gedaan, inclusief het wassen van de injectoren. Vanwege slechte mechanica hebben ze het gasklephuis verplaatst. Ik moest bijna mechanica leren en hier vond ik een handleiding voor het brandstofsysteem en hoe ik het gasklephuis moest afstellen. De vrachtwagen verbeterde veel, want hij maakte explosies en was dof. Hij reageerde niet op acceleratie. Ik heb een schroef achter het gasklephuis geopend en dat verbeterde veel. Hij loopt iets sneller, hij is niet meer zo dof, maar verbruikt nog steeds hetzelfde gas. Dat was ik vergeten. Ik moet hem een beetje forceren bij het accelereren en dan voel je hoe de motor loskomt alsof hij een turbo heeft en een explosie zodat de motor goed werkt. Ik wil de schroef niet meer losdraaien, want als ik hem aanzet, start hij niet meer meteen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden - 11 jaar en 9 maanden geleden #45088 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp van overmatig benzineverbruik in een Nissan pick-up uit 1999.
Hallo allemaal, Jezus, welke motor heeft jouw Nissan? Een 2.0 of 2.4? Wat is je geschatte brandstofverbruik? Hoewel die motoren super betrouwbaar zijn, is hun zwakke punt hun hoge brandstofverbruik. Je pick-up zou vast kunnen zitten. Ik vermoed dat de explosies in de inlaat te wijten zijn aan een lage brandstofdruk; hij loopt te weinig brandstof, waardoor het motorvermogen aanzienlijk daalt. Je moet hem meer toeren laten maken dan normaal, waardoor hij veel brandstof verbruikt. Het zou ook kunnen dat de ontsteking verkeerd is afgesteld (geavanceerd). Een ander probleem is dat de distributieriem verkeerd is afgesteld. Tot slot, waarom is de gasklephuisschroef losgeraakt? Werd er te hoog op het gas gezet? Het gasklephuis van die motoren wordt afgesteld met een multimeter; de TPS (gasklepsensor) zou een spanning van ongeveer 0,55 volt moeten leveren met de gasklep gesloten. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 9 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45491 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp van overmatig benzineverbruik in een Nissan pick-up uit 1999.
Hallo fiat147, bedankt voor je antwoord. Ja, ik heb een 2.4-motor en het verbruik is 1,5 liter per 10 km. Toen ik het uitzocht, bleek dat het ongeveer 1,0 x/c 10 km zou moeten zijn. Ik controleer de benzinedruk met een zelfgemaakte toerenteller. De pomp is net nieuw en ik zou voor de benzineregelaar gaan. de vooruitgang bracht ik hem naar een monteur en liet hem op 10 graden staan, ik had hem op 20, de distributie werd vervangen door een nieuwe en hij werd naar twee monteurs gebracht en ze zeiden dat hij goed was geïnstalleerd, het gasklephuis was verplaatst vanwege instabiliteitsproblemen met de motor, veel trillingen, drie monteurs controleerden het, ze vonden het probleem pas toen mijn broer een luchtlek in het gasklephuis ontdekte vanwege een pakking, ondertussen hadden ze hem al overal verplaatst, onlangs ging ik rond het middaguur naar een andere stad de truck raakte helemaal dood, hij kon niet meer dan 100 km rijden en gebruikte de volgende dag 's nachts een kwart tank De truck liep als nieuw, ik durfde zelfs in te halen en ik gebruikte geen benzine. Zoals je kunt zien, ben ik een beetje in de war. Ik heb net een ander probleem geplaatst met een handleiding die ik heb gedownload. Ik weet niet of je het kunt beoordelen en er commentaar op kunt geven. Bedankt en groeten.