Zoek MDM

Bulletin

406 Motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45022 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs onderwerp Motorstoring 406
Sorry, ik kreeg beide berichten te laat, het heeft natuurlijk geen invloed (het is de temperatuursensor op de piste, dat had ik eerst verkeerd begrepen), er is nog een andere druksensor, de turbodruksensor, maar ik weet ook niet wat die met de temperatuur te maken heeft... vreemd dat ze bij de diagnose niet kunnen zeggen wat er mis is, ik ga het beter "onderzoeken", groetjes!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45023 door handmatig-mechanisch
Bedankt, ik heb een ODB gekocht en ga er zelf naar kijken, want ik ben ook verbaasd dat ze er destijds niets van wisten. Ze vertelden me dat het iets met de druk te maken had, maar zoals ik al zei, het was de officiële dealer in Palma de Mallorca, en zoals je begrijpt, wilde ik niet betalen voor dingen die niet de oorzaak van de storing waren. De auto rijdt geweldig, op dit kleine probleem na, dat na een paar keer starten is verholpen, wat ook vreemd is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45028 door handmatig-mechanisch
Hallo weer, ik heb erover nagedacht, laten we eens kijken: twee hypothesen...
Turbosolenoïdeklep: bij het bergop rijden detecteert de flowmeter de belasting en stuurt een signaal om de turbo te openen. De magneetklep is hiervoor verantwoordelijk, maar beweegt de zuiger niet omdat deze "vastzit als hij koud is"... en hij schakelt over op "storing". Bij het opwarmen kan hij de zuiger nu bewegen en geeft hij geen storing meer...

Pompdrukregelaar: bij het bergop rijden met een koude motor stuurt de flowmeter een signaal om de druk in de dieselklep te verhogen of te handhaven naar de klepregelaar. Stel dat er hetzelfde gebeurt als in het vorige geval, dat hij niet beweegt en kapotgaat.
Dit zijn vermoedens... kijk naar de turbosolenoïdeklep (die via een slang is aangesloten op de turbo-overloopklep), maar in dit geval zou je vermogen tekortkomen. Vertel me of de motor uitvalt bij het starten. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45029 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Het volgende geldt voor alle PSA 2.0 HDI-motoren.

Een permanent brandend motorstoringslampje duidt op een ernstige storing in het motormanagementsysteem. Als het na een tijdje uitgaat, betekent dit dat de storing tijdelijk is en dat het zelfdiagnosesysteem van het voertuig het verdwijnen ervan detecteert.

De belangrijkste oorzaken van ontsteking in deze motor zijn:
- Injectorregeleenheden
- Injectoren
- Hogedruksensor brandstof
- Hogedrukbrandstofregelaar
- Common rail drukbewakingseenheid (CPU)
- Luchtmassameter.
- Toevoerleidingen voor de sensoren (regeleenheid
- Gaspedaalpositiesensor.
- EGR-regeling (regeleenheid)
- EGR-magneetklep.

Naar mijn mening is het juist de laatste (EGR-magneetklep), omdat deze bij koude motor (typisch voor vervuilde luchtinlaten door de EGR) vermogensverlies vertoont en weer inschakelt wanneer de minimale doorstroming wordt hersteld.

Ik hoop dat ik u hiermee van dienst ben geweest

.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #45090 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, mijn mening is dat, hoewel het EGR-probleem waarschijnlijk is, het symptoom zich in de loop van de tijd veel vaker voordoet, niet 20 keer in 4 jaar. Om een probleem dat zo intermitterend is als dit te diagnosticeren, zou je volgens mij de storingsomstandigheden (koude motor, helling) moeten nabootsen en direct na het optreden van de storing een scan moeten uitvoeren om met zekerheid te weten welke storing de motorregeleenheid detecteert. Een ander symptoom is dat het vermogensverlies door vuil dat vrijkomt bij de uitlaatgasrecirculatie geleidelijk toeneemt. Ten slotte, als de regeleenheid het storingswaarschuwingslampje laat branden, ongeacht of het storingswaarschuwingslampje na twee starts uitgaat (de detector geeft aan dat de storing op dat moment niet aanwezig is), slaat de regeleenheid de gedetecteerde foutcode op in het historische geheugen. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door .