Zoek MDM

Bulletin

406 Motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45158 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs onderwerp Motorstoring 406
Het magneetventiel kost hooguit zo'n 30 euro. Je kunt het schoonmaken door een beetje "3 in 1" door het gat te gieten waar de slang op aansluit. Repareer het door ook het uiteinde van de slang een beetje af te snijden (omdat die vaak te dun uitgerekt zijn), zodat er geen lucht doorheen kan. Probeer het dan eens uit... dit doen ze niet in de werkplaats. Of ze zijn incompetent, of ze "willen je belazeren", weet je wel... hoe dan ook, het onderdeel is niet zo duur.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45159 door handmatig-mechanisch
De gloeibougies hebben alleen invloed op koude starts; daar moet je later naar kijken. Je kunt de weerstand ervan meten om erachter te komen welke defect is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45166 door handmatig-mechanisch
Bedankt, ISMAEL. Hoewel ik wist dat het een weerstand was, had ik er nooit aan gedacht om het te meten om te kijken of het goed werkte. Nogmaals bedankt. Aangezien het geen defect is dat mijn auto zou verlammen, wacht ik een weekje als ik tijd heb en probeer ik het zelf schoon te maken of te vervangen. Ik heb een paar filmpjes op YouTube bekeken en het lijkt me niet moeilijk. Met vriendelijke groet, en ik laat het je weten zodra ik een duidelijk idee heb. Bedankt voor je advies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45167 door handmatig-mechanisch
Hoi Andygon, als je het (de magneetklep) controleert, vergeet dan niet de staat van de rubberen slangen te controleren. Deze raken vaak flink lek, en bij het aanzuigen van lucht kan dit ook een symptoom van een storing zijn. Houd er rekening mee dat, hoewel deze fout niet alleen te wijten is aan de magneetklep zelf, maar ook aan de slangen die erop zijn aangesloten, het turbomechanisme dat de uitlaat opent en sluit niet "vastgelopen" is. Smeer het en controleer of het niet te hard is. Nou, als je vragen hebt, hier zijn we...
je kunt ook de weerstand van de magneetklep meten, ik denk dat die ongeveer 30 ohm tussen de polen aangeeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45173 door handmatig-mechanisch
Gebeurt het alleen bergop? Als dat zo was, zou de luchtmassameter het elke keer begeven als je voluit accelereert, maat. Ik denk ook niet dat de temperatuursensor daar invloed op heeft. Als het alleen in dat geval voorkomt, is het zeldzaam. Probeer een paar korte snelheden met de auto stil. Als hij stikt, kan het de luchtmassameter zijn.