Zoek MDM

Bulletin

406 Motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45144 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs onderwerp Motorstoring 406
Hallo, de gegeven uitleg is zeer informatief en, zoals ik zie, wijkt het niet ver af van wat de fabrikant destijds deed. Vandaar de noodzaak om de verantwoordelijkheid bij de autobezitter te leggen. Zoals u ziet, heeft de fabrikant de handleiding van de V630V gevolgd zonder een oplossing aan te bieden (ik waardeer uw eerlijkheid). Maar als we de handleiding volgen, koop ik liever een nieuwe auto, wat goedkoper is. Ik kan u vertellen dat ik geen professional zie die een dergelijke storing niet zou vinden, hoewel ze, zoals ik zie, de stappen in uw handleiding correct hebben gevolgd.
Ik heb de ODB geïnstalleerd om te kijken of ik het probleem kan vinden, en de fout is al bijna twee weken niet meer verschenen. Wanneer ik echter vraag om de fouten op te sommen, verschijnen er twee oude fouten, hoewel het motorstoringslampje niet brandt. De fouten zijn: P0380 en P0243. In die volgorde. Ik ga onderzoeken wat het is. Het TORQUE-programma voor Android heeft ze gedetecteerd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45145 door handmatig-mechanisch
Sorry, ISMAEL35, maar ik heb je bericht niet gezien. Ik vind je uitleg goed, en eerlijk gezegd geeft hij nooit een foutmelding bij het opstarten. Ik verwarm hem voor en hij start meteen bij de eerste poging. Nu heeft hij soms moeite, maar bij de tweede poging start hij altijd. Ik denk dat het meer een accuprobleem is, aangezien hij meer dan vier jaar oud is. Ik moet je iets vertellen over wanneer de fout optreedt. Als ik met een constante snelheid rijd, treedt de fout meestal niet op, tenminste dat denk ik. Het gebeurt als ik bergop rijd, afrem en probeer te accelereren. Dan verschijnt de fout, maar als ik het gaspedaal intrap, is het niet abrupt, maar geleidelijk, en zie ik dat de auto vermogen verliest en de motorstoring optreedt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45146 door handmatig-mechanisch
Hoi Andygon, als je de twee "hypotheses" die ik in het andere bericht presenteerde nog eens leest, denk ik dat het te wijten is aan een defecte turbosolenoïdeklep. Ik heb daar uitgelegd waarom. Deze kun je controleren, maar is wat lastiger bereikbaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45149 door handmatig-mechanisch
0380 - gloeibougies
0243 - turbo-overloopklep (magneetklep...)
voor het geval dat je er meer over wilt weten. Met vriendelijke groet!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45157 door handmatig-mechanisch
Bedankt ISMAEL, ik zal kijken wat ik kan doen. Ik heb je al verteld dat ik je uitleg erg interessant vond, aangezien TORQUE je de code geeft en je doorstuurt naar een Engelstalige pagina die de fout identificeert. In dit geval denk ik niet dat de verwarming er iets mee te maken heeft, maar de magneetklep wel, en die zegt iets over circuit A. Ik neem aan dat die vervangen of schoongemaakt moet worden. Bedankt. Maar goed, ik denk dat dit zo simpel is dat ze het thuis al gezien kunnen hebben, toch? Hoe dan ook, ik zal je vertellen hoe ik het doe om te kijken of ik van deze fout af kan komen.

Bedankt allemaal. Het was erg leerzaam. En voor de 10 euro die de ODB me heeft gekost, kan het erg nuttig zijn. Als je het wilt, kun je het online krijgen.