Zoek MDM

Bulletin

BESCHADIGDE SPANNERPOELIE

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44977 door handmatig-mechanisch
BESCHADIGDE SPANNERPOELIE Gepubliceerd door manual-mecanica
GROETEN... Ik zou graag willen weten of iemand me kan helpen met het vervangen van de spanrol van de dynamoriem van een Chevy Monza met airconditioning. De riemschijf is verbogen, waardoor de riem doormidden is gesneden door wrijving met het motorframe. Is de klus ingewikkeld? Moet ik alleen de riemschijf vervangen of de hele basis? Hoe duur is het?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44987 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: BESCHADIGDE SPANNERPOELIE
Hallo Soul Reaver, ik denk niet dat het al te ingewikkeld voor je zal zijn om de poelie te vervangen. Ik wil alleen benadrukken dat het niet normaal is dat deze "scheef" staat. Probeer de centrale bout wat strakker te draaien, als deze los zit. Als dat niet zo is, moet je bij het demonteren controleren of de bout niet krom is. Controleer ook de staat van de ringen (indien aanwezig).
Hier is een tekening van hoe de riem werkt, voor het geval dat het helpt. Met vriendelijke groet en veel succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45349 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: BESCHADIGDE SPANNERPOELIE
Hartelijk dank, ismael53. Ik had nog niet de kans gehad om van tevoren te reageren (persoonlijke problemen). Het diagram dat je hebt bijgevoegd, was nuttig om de band correct te positioneren. Nogmaals bedankt.