Zoek MDM

Bulletin

c. motor cutlass supreme v6 3.1l 1996

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44940 door handmatig-mechanisch
c. motor cutlass supreme v6 3.1l 1996 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo kameraden, ik wil graag de motor van mijn auto vervangen. Het is een Oldsmobile Cutlass Supreme V6 3.1l uit 1996. Ik zou echter graag willen weten uit welke auto's ik de motor kan halen, dat wil zeggen, het bouwjaar en de modelserie. Ik vraag dit omdat ik ergens heb gehoord dat sommige nieuwere auto's dezelfde motor hebben en dat deze in de mijne past. Ik dank u bij voorbaat voor uw hulp. Ik wacht op uw antwoorden. Bedankt en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44941 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op de Cutlass Supreme V6 3.1L-motor uit 1996 c.
Hallo allemaal, tech7120, ik heb een goede vriend die motorwissels of -aanpassingen doet. Op een keer hebben ze een GM 3.8 L Series 1 V6 in een Cutlass gezet zonder veel aanpassingen; hij was krachtiger en had bijna hetzelfde brandstofverbruik. De motor is, qua afmetingen en andere aspecten, zeer vergelijkbaar met de 3.1 V6. Ik weet niet hoe het in jouw land zit, maar hier werd de 3.8 oorspronkelijk gebruikt in de eerste generatie Chevrolet Lumina en Impala; het is een super betrouwbare motor. Ik heb ze in zijn werkplaats ook de 350 (5700cc) motor zien monteren, maar de aanpassingen zijn arbeidsintensiever. Bovendien weegt de V8, hoewel krachtiger, meer en verbruikt hij meer brandstof, wat de voorkant van de Cutlass extra belast. Veel succes met je ruilproject.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44942 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, fiat147, voor je hulp, maar ik denk dat ik het niet goed heb uitgelegd. Ik wil dezelfde motor erin zetten, namelijk de 3.1L V6, alleen uit een nieuwere auto. Welke raad je aan? Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44943 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, tech7120, oké, ik snapte het niet. De 2.8 en 3.1 V6 GM-motoren zijn hier onlangs geïntroduceerd, maar ik heb ze ook gezien in de Lumina, Blazer, Impala en andere GM-modellen. GM gebruikt over het algemeen dezelfde motoren voor verschillende modellen, afhankelijk van hun gebruik, met kleine aanpassingen. Je woont dicht bij de VS, dus het zou niet moeilijk moeten zijn om er een in goede staat te vinden. Veel succes, maat. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .