Zoek MDM

Bulletin

verdrinken / trekken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45067 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp wurgen/trekken

fiat147 schreef: Hallo allemaal, ik kan jullie vertellen dat ik ongeveer 20 auto's met hetzelfde probleem heb gezien. Bij gebrek aan informatie over de hoeveelheid lucht die de motor instroomt (MAF), beperkt de ECU het motortoerental tot ongeveer 2500 toeren, en deze oscillaties treden op. Eén keer was het de ECU, en ik herinner me duidelijk dat die geen foutcodes had, maar desondanks brandde het controlelampje permanent... Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.

Laten we eens kijken of ik het goed begrepen heb. De fout bij deze auto's was dat de ECU het signaal van de sensor niet ontving (hetzij door kortsluiting, hetzij door een interne storing) en dat dit symptoom zich voordeed.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #45068 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Flores Garcia, wat ik bedoelde was dat van de ongeveer 20 auto's met dat symptoom (video), er 19 problemen met de MAF-sensor, de verbindingen of het circuit waren. Slechts in één geval werd het symptoom veroorzaakt door een defecte ECU. Het symptoom beschrijft in feite dat de ECU geen signaal ontvangt, of dat het onjuist is, of dat de ECU het niet kan verwerken. Kijk, in het geval van de defecte ECU kwam het signaal correct de ECU binnen, maar verwerkt het het vanwege een interne fout niet. Het MAF-signaal is analoog en moet daarom eerst worden gefilterd (elektronische ruis wordt geëlimineerd) om door de ECU te worden verwerkt. Vervolgens digitaliseert de ECU het om het te verwerken en kan de interne kaarten (programmering) de equivalentie van dat signaal in gram per seconde lucht die de motor instroomt, doorzoeken. Dit is de parameter die door een scanner wordt weergegeven. In alle voorgaande gevallen is het symptoom hetzelfde (video). De exacte bepaling van deze storing kan worden gedaan, maar het is complex. Om verwarring te voorkomen, raad ik aan om uw ECU in een andere auto te testen. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45069 door handmatig-mechanisch
Sorry, mijn vingers waren sneller dan ik je uitleg begreep. Ik zal de bedrading en de connectoren controleren. Ik houd je op de hoogte en hartelijk dank voor je vriendelijke reacties.
Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45282 door handmatig-mechanisch
Hallo heren, ik ben nog steeds met dit probleem bezig, maar ik kan de fout niet vinden.
Ik heb te horen gekregen dat ik ook de drukregelaar op de injectorrail en de vacuüms moet controleren. Ik kan in de handleiding geen schema's of instructies vinden over hoe ik de vacuüms moet controleren. HELP!
Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #45283 door handmatig-mechanisch
groeten
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door .