Zoek MDM

Bulletin

verdrinken / trekken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45055 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp wurgen/trekken
Hallo allemaal, volgens de instructies van fiat147 controleer je gewoon of de MAF-leiding geen luchtlekken heeft (scheurtjes in de klem...) en als er een PCV-klep in het inlaatspruitstukdeksel zit, controleer je de staat ervan (of er veel oliedamp lekt). Dit om mogelijke defecten uit te sluiten. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45057 door handmatig-mechanisch
Ismael, over de PCV: die heb ik pas anderhalve maand geleden vervangen, dus ik ga het toch maar controleren. Wat de vacuüms betreft, zouden die dit probleem kunnen veroorzaken?
Wat de MAF betreft: na het horen van verschillende monteurs hadden ze me verteld dat die op zijn laatste benen liep of vervangen moest worden, maar met wat er vandaag is gebeurd en de realisatie dat het nog steeds hetzelfde is, ben ik weer helemaal terug bij af.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45059 door handmatig-mechanisch
Hallo, PCV, als de luchtinlaat zich na de flowmeter bevindt en deze open blijft, kan dit de meting bij stationair draaien verstoren. Het vacuümprobleem zou te wijten kunnen zijn aan de flowmeter, zoals je hebt gehoord, die een verkeerde uitlezing geeft. Volg echter de instructies van fiat147, verzamel wat gegevens en meet voor meer zekerheid. Een andere mogelijkheid voor het vacuüm is een gebrek aan brandstofdruk in de helling (een probleem met de brandstofpomp...),
maar controleer eerst de flowmeter stap voor stap. Ik kan je niet meer vertellen. Kop op en met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45060 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, er is een methode om de ECU te testen. Ik heb die niet genoemd omdat het complex is om te implementeren. Ik wilde niemand in verwarring brengen. Wat betreft de metingen: ik gebruik een oscilloscoop, maar als je niet bekend bent met deze methoden, leidt dat naar mijn mening alleen maar tot meer verwarring. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45061 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik kan jullie vertellen dat ik ongeveer 20 auto's met hetzelfde probleem heb gezien. Bij gebrek aan informatie over de hoeveelheid lucht die de motor instroomt (MAF), beperkt de ECU het motortoerental tot ongeveer 2500 toeren, en deze oscillaties treden op. Eén keer was het de ECU, en ik herinner me duidelijk dat er geen foutcodes waren, maar het controlelampje brandde permanent... Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.