Hallo allemaal, pepfapeste

. Goede vraag... Hoewel er waar ik woon weinig VW TDI's zijn, heb ik soortgelijke ervaringen gezien met een Skoda TDI met een 1.9L R4 EDC-regelsysteem. Ik heb de grafieken geanalyseerd en na enig nadenken is mijn mening als volgt.
De codes 17958 - Laaddruk: Regelafwijking. P1550 - 11-00 - Regellimiet niet bereikt
betekenen voor mij dat de motorregeleenheid een lagere boost in de motor heeft gedetecteerd. Met andere woorden, hij doet er alles aan om de gespecificeerde inlaatdruk (spec. inlaatdruk) te bereiken, maar desondanks detecteert de inlaatspruitstukdruk- en luchttemperatuursensor (g71 + g72) een druk die lager is dan de berekende instelwaarde. Dat wil zeggen dat de regeleenheid de solenoïdeklep van de turbodrukregeling (N75) opdracht geeft de boostdruk te verhogen, maar dit niet doet (dit is te zien in de grafiek). Als je naar de grafieken kijkt, zie je
de trage reactie van de turbo op verzoeken om boostdruk.
Dat de druk en maf (g lucht per seconde die de motor ingaat) instelpunten correct lijken te zijn berekend door de regeleenheid.
In de grafiek van de huidige druk kunt u de schommelingen in de boostdruk zien, die in deze systemen niet zouden moeten voorkomen.
Hierdoor en door de codes die het u geeft, ben ik van mening dat de turbolagers beschadigd zijn of dat de wastegateklep (in de turbo) open blijft staan. Er zijn gevallen waarin door een storing van de druksensor in het spruitstuk of de flowmeter de metingen niet gekalibreerd zijn met het origineel, downboostcodes worden ook gegeven, maar deze gaan over het algemeen gepaard met maf- of druksensorcodes (de ecu vergelijkt altijd beide metingen met elkaar, als u naar de grafiek kijkt, zijn het metingen die door hem verwacht worden, daarom denk ik niet dat daar het probleem ligt).
Bovendien is de drukregeling elektronisch, de ecu gebruikt de boostdrukregelklep om door het vacuüm dat door de depressor wordt geproduceerd, de wastegateklep op de turbo te positioneren. Daarom is het raadzaam om de vacuümaansluitingen te controleren. Uw auto is bij 300.000 km opnieuw geprogrammeerd. Als ze niet goed zijn geherprogrammeerd, treden er kleine schommelingen in de turbodruk op, waardoor de turbo en de motor beschadigd raken.
Verwijder de slangen en controleer de turbo. De as moet vrij kunnen draaien. Als deze ook maar een beetje zwaar is, kan de turbo niet accelereren en bereikt hij daarom niet de ingestelde druk, zoals het geval lijkt te zijn. Hoe dan ook, dit is slechts een mening; het zou met eigen ogen gezien moeten worden om zeker te zijn. Ik was het vergeten. Hier is wat informatie. Aan het einde van de handleiding staat de samenvatting van de Skoda turbocharger, VAG-groep.
www.skodachile.com/varios/.../MOTOR+(D16)+1,9+TDI_M.pdf .
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het blijft niet als link staan. Direct, ik raad aan om de pagina te bezoeken. Ik kon de nieuwste links niet zien...
groeten allemaal.