Zoek MDM

Bulletin

Golf IV vermogensverlies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44780 door handmatig-mechanisch
Golf IV Vermogensverlies Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal:

Hoewel ik geen verstand heb van mechanica, vind ik het leuk om deze onderdelen te bekijken omdat er veel interessante berichten in staan.
Het probleem is dat ik een gereviseerde Golf IV TDI 115 heb met 300.000 km op de teller en het lijkt erop dat de turbo kapot is... Hij heeft moeite met accelereren en rijdt harder dan 140 km/u.
Het eerste wat ik deed was de EGR loskoppelen "voor de zekerheid". Het leek erop dat de motor nog wel even meeging.
Van wat ik hier en daar lees, zou het de turbo-actuator, een klep (N75, N18, Unisens, EGR), de turbo zelf, etc. kunnen zijn.

De turbo trekt nooit (hoewel ik het fluiten kan horen alsof het "in de verte" is)
Ik heb de fouten gewist met VAG-COM en ben een tijdje gaan rijden. Toen ik de autoscan uitvoerde, kreeg ik geen fouten.
Ik heb de modules per module geopend (via de autoscanlijst) en bij veel modules staat er iets als: Kan geen verbinding maken.

Dit is de enige fout die verschijnt:

VAG-COM-versie: Release 311.2-N

Onderdeelnummer besturingsmodule: 038 906 019 AM
Onderdeel en/of versie: 1.9l R4 EDC 0000SG 0813
Softwarecodering: 00002
Werkplaatscode: WSC 00028
1 fout gevonden:
17958 - Laaddruk: Regelafwijking
P1550 - 11-00 - Controlelimiet niet bereikt

Ik heb ook 3 keer in de 5e versnelling gereden (mijn auto heeft 6 versnellingen):

Ik heb de logs zo goed mogelijk bijgehouden, aangezien de auto niet trekt en ik niet zo'n lang recht stuk voor de boeg had.
Ik heb de grafieken gemaakt met VAG Graphic Log

Ik zou dus zeggen, zonder dat ik er enig idee van heb, dat de controle-eenheid bepaalde waarden van de cauda nodig heeft, maar deze niet doorgeeft...

Hier zijn de csv-bestanden:
www.dropbox.com/s/e5b6d4uv3g...03-01-2014.csv
www.dropbox.com/s/etulgeozgv...-01-2014_2.csv
www.dropbox.com/s/v4tpm2wl2h...-01-2014_3.csv
Kun je me helpen? Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44783 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, pepfapeste:) . Goede vraag... Hoewel er waar ik woon weinig VW TDI's zijn, heb ik soortgelijke ervaringen gezien met een Skoda TDI met een 1.9L R4 EDC-regelsysteem. Ik heb de grafieken geanalyseerd en na enig nadenken is mijn mening als volgt.
De codes 17958 - Laaddruk: Regelafwijking. P1550 - 11-00 - Regellimiet niet bereikt
betekenen voor mij dat de motorregeleenheid een lagere boost in de motor heeft gedetecteerd. Met andere woorden, hij doet er alles aan om de gespecificeerde inlaatdruk (spec. inlaatdruk) te bereiken, maar desondanks detecteert de inlaatspruitstukdruk- en luchttemperatuursensor (g71 + g72) een druk die lager is dan de berekende instelwaarde. Dat wil zeggen dat de regeleenheid de solenoïdeklep van de turbodrukregeling (N75) opdracht geeft de boostdruk te verhogen, maar dit niet doet (dit is te zien in de grafiek). Als je naar de grafieken kijkt, zie je
de trage reactie van de turbo op verzoeken om boostdruk.
Dat de druk en maf (g lucht per seconde die de motor ingaat) instelpunten correct lijken te zijn berekend door de regeleenheid.
In de grafiek van de huidige druk kunt u de schommelingen in de boostdruk zien, die in deze systemen niet zouden moeten voorkomen.
Hierdoor en door de codes die het u geeft, ben ik van mening dat de turbolagers beschadigd zijn of dat de wastegateklep (in de turbo) open blijft staan. Er zijn gevallen waarin door een storing van de druksensor in het spruitstuk of de flowmeter de metingen niet gekalibreerd zijn met het origineel, downboostcodes worden ook gegeven, maar deze gaan over het algemeen gepaard met maf- of druksensorcodes (de ecu vergelijkt altijd beide metingen met elkaar, als u naar de grafiek kijkt, zijn het metingen die door hem verwacht worden, daarom denk ik niet dat daar het probleem ligt).
Bovendien is de drukregeling elektronisch, de ecu gebruikt de boostdrukregelklep om door het vacuüm dat door de depressor wordt geproduceerd, de wastegateklep op de turbo te positioneren. Daarom is het raadzaam om de vacuümaansluitingen te controleren. Uw auto is bij 300.000 km opnieuw geprogrammeerd. Als ze niet goed zijn geherprogrammeerd, treden er kleine schommelingen in de turbodruk op, waardoor de turbo en de motor beschadigd raken.
Verwijder de slangen en controleer de turbo. De as moet vrij kunnen draaien. Als deze ook maar een beetje zwaar is, kan de turbo niet accelereren en bereikt hij daarom niet de ingestelde druk, zoals het geval lijkt te zijn. Hoe dan ook, dit is slechts een mening; het zou met eigen ogen gezien moeten worden om zeker te zijn. Ik was het vergeten. Hier is wat informatie. Aan het einde van de handleiding staat de samenvatting van de Skoda turbocharger, VAG-groep.
www.skodachile.com/varios/.../MOTOR+(D16)+1,9+TDI_M.pdf .
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het blijft niet als link staan. Direct, ik raad aan om de pagina te bezoeken. Ik kon de nieuwste links niet zien...
groeten allemaal.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44786 door handmatig-mechanisch
Hallo, wat ik zou doen, om niet gek te worden, is dat als de EGR vol vuil zit (vanwege de kilometerstand), de scanner het misschien niet kan vaststellen. Dus ik zou hem demonteren om te kijken hoe het zit (en de leiding). Het is een probleem dat de scanner ons soms niet direct vertelt... en ook de wastegate zit vast met vuil. Groeten allemaal!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44787 door handmatig-mechanisch
Controleer ook de rubberen slangen die op de N75 en de wastegate zijn aangesloten. Ook al zijn ze met stof bekleed, ze verslijten snel. En als er geen vacuüm is, is er ook geen turbo...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44789 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, pepfapeste:) , wat betreft VAG-COM versie: Release 311.2-N, ben ik van mening dat de VAG-COM softwareversie te oud is om toegang te krijgen tot de andere regeleenheden in uw auto. Ik raad aan om te updaten. Met vriendelijke groet.