Zoek MDM

Bulletin

Problemen met parasitaire geluiden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44760 door handmatig-mechanisch
Problemen met parasitaire geluiden Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo! Laatst heb ik een audio-interface gekocht om op mijn autoradio aan te sluiten. Ik heb hem geïnstalleerd en hij werkt prima met de auto stil, maar als ik hem start en wegrijd, hoor ik soms wat gekraak in de speaker. Ik heb het bedrijf gebeld waar ik hem gekocht heb, en ze vertelden me over wat parasitaire geluiden die de aardingsdraad produceert. De kabel heeft twee losgekoppelde aardingsdraden die blijkbaar verbonden moeten worden, en ze vertelden me dat als ze geluiden maakten wanneer ze verbonden waren, ik ze moest loskoppelen. Feit is dat de kleine geluiden zelfs aanhouden wanneer ze verbonden en losgekoppeld zijn. Kan iemand me een oplossing bieden?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44761 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp: Problemen met parasitaire geluiden
Hoi Nacho1982, er zijn filters te koop (van die vierkante doosjes) die in de ingang van de autoradio worden geïnstalleerd. Ze dienen om ongewenste geluiden weg te filteren die meestal bij het starten van de motor ontstaan. Je kunt ook een condensator van 2,2 microfarad op de bobine plaatsen. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44782 door handmatig-mechanisch
Waar bevinden ze zich precies? Kun je een foto plaatsen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44785 door handmatig-mechanisch
Hoi Nacho1982, het filter loopt van de positieve pool van het apparaat naar de plek waar je het aansluit, maar als het is aangesloten op de pluspool van de radio, plaats het er dan later in zodat het beide apparaten tegelijk filtert (ik weet niet of ik duidelijk ben). Als je ervoor kiest om ook een condensator te installeren, moet er een kabel worden aangesloten op de pluspool die de spoel van stroom voorziet, en de behuizing is met bouten aan de aarde bevestigd. Houd er ook rekening mee dat de dynamo meestal een condensator heeft die is aangesloten op de pluspool en met bouten aan de aarde is bevestigd (deze kan kapot zijn). Sorry, ik heb geen foto's; je kunt zoeken naar "radio anti-parasitaire condensator". Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44788 door handmatig-mechanisch