Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45079 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo, we zijn het eens over het bedradingsprobleem, want dat is niet verrassend gezien wat je daar hebt... Ik denk dat het handig zou zijn om een zoekvolgorde voor te stellen om de fout te "omcirkelen", om te zien of je het ermee eens bent.
1- distributietiming (fundamenteel)
2- brandstofdrukmeting
3- ontsteking (DIS-weerstand, kabels, bougies)
4- toelating (controle van de staat van pakkingen, lekken...)
5- COMPONENTENmeting (weerstand)
6- BEDRADING CONTROLE (inclusief isolatietest naar aarde van de pluspolen, doorgangstest van de connector naar de ECU-stekkerpin van alle sensoren en actuatoren)
7- SPANNINGMETING in de connectoren om te zien of de ECU de bijbehorende spanning afgeeft.
8- Controle van het injectierelais (controle van de uitgangsspanning)

Ik denk dat we in dit geval geen rekening moeten houden met de ECU-codes, totdat de motor is gestart en alle elementen zijn gecontroleerd en gemonteerd. Deze codes kunnen zelfs ouder zijn dan de fout en zijn mogelijk niet gewist.
Persoonlijk ga ik bij een dergelijke fout in deze volgorde te werk. Wees niet overmoedig, want bijvoorbeeld een simpele kapotte bougie telt ook... Ik spreek uit ervaring. Dit is slechts een suggestie. Mocht er een probleem zijn zoals hier, dan hoor ik graag uw mening. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45080 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, ik ben het eens met ismael53 dat diagnoses georganiseerd moeten zijn. Maar als je goed kijkt naar de diagnoseprocedures die fabrikanten voor OBD-injectiesystemen hebben ontwikkeld, raden ze aan om eerst het foutgeheugen te raadplegen. Wichopit stelt zelfs dat het loskoppelen van de accu de codes niet wist. Bij OBD-systemen is 10 minuten losgekoppelde accu voldoende om alles in de ECU te wissen. Dat de codes direct daarna verschijnen, betekent, naar mijn ervaring, niet dat de codes niet gewist zijn. Als je OBD buiten beschouwing laat, is het enorm veel werk om alles te meten. Het systeem is zo ontworpen, wat tijd bespaart bij diagnoses. Als er bijvoorbeeld geen codes zijn, controleer je dan wat de ECU niet in zijn circuits kan detecteren: compressie, timing, pompdruk, enz. Naar mijn mening, gebaseerd op ervaring, moet het OBD-systeem niet als een complicatie worden beschouwd; integendeel, het is een onschatbare hulp bij het oplossen van problemen met een defect systeem. Het feit dat het systeem meerdere codes heeft, mag geen reden zijn om problemen te negeren die de ECU detecteert in de circuits die hij bewaakt en bestuurt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45081 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zeg dat ze er eerder "zouden" kunnen zijn, in ieder geval heb je ook gelijk, het zou ook geldig zijn om te beginnen met de OBD I, maar deze keer met "alles" aangesloten, zodat het betrouwbaar is.
**********VERVOLG IN NIEUW BERICHT*********

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #46643 door handmatig-mechanisch
Vrienden, na zoveel tijd bleek het probleem uiteindelijk te zitten in de tandkrans, of beter gezegd in het vliegwiel. Het bleek dat de eigenaar van de auto hem verkocht had aan iemand anders die vastbesloten was om er geld in te steken en hem te laten repareren. Die persoon gaf me het volgende commentaar:

De eigenaar van wie ik de auto kocht, vertelde me dat ze een stang in de tandkrans hadden gezet om hem te draaien, omdat ze een reparatie aan de transmissie hadden uitgevoerd en dat was een uitkomst. Toen ik de tandkrans controleerde, realiseerde ik me dat ze zichzelf hadden overbelast en druk hadden uitgeoefend op de ramen die het signaal naar de triggersensor sturen, en niet op de tanden waar het tandwiel van de vendix op zit om hem te draaien. Nou, het is een feit dat deze allemaal verbogen waren en dat is de reden dat de storing is opgetreden. De tandkrans is vervangen en het probleem is opgelost.

Opmerking:
Sorry dat het zo lang duurde om te reageren, maar de vorige eigenaar durfde niet meer geld in de auto te steken voor de reparatie. Ik hoop dat deze informatie nuttig voor iemand zal zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #46645 door handmatig-mechanisch
Kijk, dit werd al op pagina 4 genoemd... en de chaos die daarop volgde... hehe!!! Nou ja, hoe dan ook, ik ben blij dat je de oplossing voor het probleem hebt gevonden en gedeeld. Groeten en bedankt, "wichopit"