Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45012 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, het verleden is opgelost. Jullie kunnen er altijd op rekenen dat ik de verdomde falla "achterna ga". Het spijt me ook wat mij is overkomen. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45032 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo, als je denkt dat het een goed idee is om helemaal opnieuw te beginnen, raad ik je aan om te beginnen met het controleren van de distributieriem. Ik geef je een belangrijk punt mee: deze motor heeft geen spiebanen in de poelies. Het is mogelijk dat de distributieriem niet goed is afgesteld of dat hij is verschoven. Dit hangt ervan af of de twee sensoren die Wichopit heeft gecontroleerd het signaal op het juiste moment geven. Als dit niet het geval is, zal de motor slecht lopen, zelfs als de sensoren in orde zijn. Als dit het geval is, denk ik niet dat de ECU ons dat zal vertellen, en we zullen de fout nergens vinden, hoe goed we ook zoeken. Als je iets niet begrijpt, laat het me dan weten. Ik hoop van je te horen of je denkt dat het beter is om ergens anders te beginnen dan hier. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #45075 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, tijdens mijn zoektocht naar informatie over een diagnose kwam ik dit tegen:
Kabelbomen.

De kabelbomen in de Contours en Mystiques (4- of 6-cilindermotoren) van 1995-1997 waren niet bestand tegen de normale temperaturen onder de motorkap. Motorhitte leidt tot scheuren en afbladderen van de isolatie van de bedrading, vooral wanneer ermee wordt geknoeid tijdens routineonderhoud. Hierdoor komt de bedrading zelf bloot te liggen. Motoren met kabelboomproblemen waren gevoelig voor elektrische problemen, waaronder volledige uitval.
Dit is een fragment uit "Ford Contour Engine Problems | eHow en Español".
Kabelboomproblemen zijn berucht bij deze auto; de isolatie van de draden verbrandt en er ontstaat kortsluiting. In ieder geval is het verstandig om de distributieriem te controleren, zoals ismael53 aangeeft. In ieder geval kan deze naar mijn mening worden getest met een vacuümmeter om te zien of de motor bij stationair draaien een vacuüm genereert. Wichopit meldt ook dat de compressiewaarde normaal is. Het zou goed zijn om de exacte waarden voor deze test te weten. Wat betreft de timingdetectie door de ECU: die kan alleen worden geverifieerd door zelfdiagnose, niet alleen met de motor uit (KOEO, zoals Ford het noemt), maar ook met de motor draaiend (KOER). Naar mijn mening en ervaring genereren deze systemen codes wanneer de CKP- en CMP-signalen niet in fase zijn (slechte timing). Hoe dan ook, de enige manier om zeker te zijn van de timing is door deze te controleren, zoals ismael53 aangeeft.
Wat betreft het bedradingsprobleem: dit zou kunnen verklaren waarom Wichopit alle sensoren en de ECU heeft vervangen en de motor nog steeds plotselinge onderbrekingen in de werking ervaart, samen met veel foutcodes (die verwijzen naar problemen met de regelcircuits en niet rechtstreeks naar de sensoren). Groeten aan iedereen.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45076 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik las dit ook, maar ik herinnerde me wat je zei over Fiat, over de "complete rotzooi" van de injectorbedrading. Ik vraag me af of er misschien wat verwarring is ontstaan bij de reparatie, door de volgorde van sommige draden door elkaar te halen... (Ik snap nog steeds niet hoe ze die draden hebben kunnen verwijderen...). Wichopit noemde ook iets over de temperatuursensor en een jumper... maar ik overweeg om te beginnen met de distributietiming. Ik denk dat de storing "plotseling" voor mij was. We moesten weten wanneer en hoe de timing was gecontroleerd, voor het geval ik iets over het hoofd had gezien. Nou, laten we eens kijken wat hij ons vertelt. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #45077 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, na het lezen van de mening van ismael53 herinnerde ik me een ongebruikelijke storing, die vooral voorkomt bij motoren met een zeer gevoelige bedrading. Bij Nissan (KA24E, GA16DE, E16E) heb ik gezien wat ismael53 zegt: per ongeluk hebben ze de positie van de drivers of controllers van de injectoren veranderd, ik denk 2 voor 3. In deze gevallen liep de motor niet soepel en sloeg hij af of accelereerde hij niet. Een ander bekend probleem bij deze motoren is dat na reparatie één cilinder uitgeschakeld bleef en er vloeibare benzine uit de uitlaat kwam, totdat de motor opwarmde. Op dat moment kwam er geen vloeibare benzine meer uit de uitlaat en bleef de cilinder zonder verbranding. Ik merkte ook dat de motor koud niet accelereerde zoals normaal, op dat moment had ik er geen idee van... De eerste keer was het erg moeilijk om de storing te vinden. Wat er gebeurde, was dat de connector van de injector dezelfde vorm had als de hulpluchtklep (die de motor laat accelereren terwijl deze koud is). Hij werkt op accuspanning, net als de injector, maar de motor-ECU schakelt dit signaal niet om, net als de injector, en houdt de injector permanent open totdat de motor op temperatuur is. De connectoren zijn fysiek hetzelfde, maar verschillende kleuren vervagen na verloop van tijd en kunnen, als ze in aanraking komen met vuil, deze fout veroorzaken... Ik heb hem handmatig gescand, er waren geen codes, maar ik dacht aan een storing in de transistoren die het injectiesignaal schakelen. Ik testte de ECU in een andere, identieke auto en die werkte prima... Na vele tests waarbij ik de kleuren van de kabels in het elektrische schema analyseerde, realiseerde ik me deze situatie... Ik verwisselde de connectoren en het systeem normaliseerde onmiddellijk. Groeten.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door . Reden: spelling