Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #44971 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, isamel53, volgens mij is het helemaal niet makkelijk om de oorzaak te achterhalen, zelfs niet voor iemand met ervaring. Je hebt vast wel de staat van de bedrading gezien... het was een complete chaos, zoals ze hier zeggen, een superoncontroleerbaar systeem. De trillingen en onderbrekingen waren erg abrupt en eigenlijk had de zelfdiagnose ook met draaiende motor moeten worden uitgevoerd. Persoonlijk houd ik er niet van om tijdens een diagnose met twijfels achter te blijven. Arme jongen, hij moet het opgegeven hebben, ik hoop het niet, en ik heb het gepost om erachter te komen wat er mis was met de Ford. Ik heb je karma gegeven omdat ik merkte dat het minder was geworden, en dat was niet mijn idee... Groeten.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door . Reden: spelling

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #44986 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, ik zeg dat het grootste probleem met deze storing een "onzin" is. Om te beginnen:
1. Er is geen discussie geweest over de oorzaak van de storing.
2. Iedereen is begonnen waar hij of zij dat passend vond.
3. De auto was al "aangepast", door wie weet wie...
4. Zowel Fiat147 als ik hebben iets heel erg verkeerd gedaan; het onderwerp afleiden, wat ons in een werkplaats onze baan kost.
5. Geen van ons beiden heeft Wichopit enig "vertrouwen" gegeven, hij is het beu en is met zijn fout vertrokken.
Als hij de storing niet vindt, komt hij misschien terug; we moeten opnieuw beginnen en we moeten een afspraak maken om dezelfde fouten niet te herhalen. Hoe dan ook, de weinige bijdragen kunnen nuttig zijn voor degenen die deze motor hebben, want uit elke discussie komt altijd wel iets goeds voort.
Groeten allemaal!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #44989 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik ben het helemaal eens met wat u zegt, meneer Ismael53. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45007 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik heb al jullie berichten gelezen, Fiat en Ismael. Sorry dat ik nog niet eerder ben ingelogd, maar gelukkig heb ik het druk met al dat werk, zoals ze hier zeggen, Fiat. Je hebt gelijk dat ik nieuw ben op dit gebied en niet veel ervaring heb, omdat ik voorheen als militair werkte. En wat betreft de motoren, Ismael, Fiat heeft gelijk. De ontwerpen van Europese en Amerikaanse motoren zijn niet hetzelfde. Ik kom uit Mexico en in dit geval is de motor een Amerikaanse motor. Dat komt door de carburateur. Ik heb nooit gecontroleerd of die er al dan niet op zat. Ik heb mijn vriend Ismael er wel wat meer over verteld en hem verteld dat er misschien een elektronische ontsteking in zit. Ik heb vanaf het begin niet goed uitgelegd wat het DIS (direct ignition system) inhoudt, in Mexico beter bekend als (distributorless ignition system). Zoals je zegt, Fiat, niemand is gek. En aangezien ik nieuw ben op dit gebied, heb ik hooguit een jaar ervaring in de auto-elektronica. Wat mis ik? Het is ervaring, geen kennis, nou ja, want niemand wordt geboren met de kennis van alles, en ik weet dat er scholen en veel cursussen voor zijn, maar laten we dat maar voor later bewaren. Blijf erover praten en ga niet onderling ruzie maken. De foto's en video's van Sibi zijn er, zodat je een duidelijker beeld krijgt van het probleem. Jullie als professionals hebben veel meer ervaring dan ik met moderne systemen of lay-outs. Jullie zijn allemaal even dankbaar voor jullie bijdragen en hulp. En zoals mijn vriend Ismael zegt: als het nodig is om vanaf het begin te beginnen, doen we dat en gaan we aan de slag. Want ik ga op geen enkele manier opgeven vanwege deze fout.

Nou, laten we dan beginnen, want net als ik besef ik dat jij ook erg geïnteresseerd bent in het oplossen van het probleem. Het gaat er niet om wie er meer of minder van weet. Als er iemand is die geen flauw idee heeft waar het over gaat, dan gaan we hem meer richting hetzelfde duwen. Hij zal weten of hij meedoet of niet. Laten we het aan zijn oordeel overlaten.

Nou, het voertuig blijft dezelfde fout hebben.
Laten we beginnen met de ckp. Ik heb dit gediagnosticeerd door de spanning te meten die het stuurt naar de ecu het start met 5y0 volt met de motor uit de spoel losgekoppeld en de sleutel in het contact en de motor draaien met een ratel

de nokkenassensor ik heb het op dezelfde manier gecontroleerd en het gaf de pulsen van 5y0 volt en ook de stroom en de aarde dat is wat we hier de negatieve aansluiting noemen

en ze werken goed zoals ik het begrijp en dus heb ik er een paar andere geprobeerd waarvan het de fout was omdat bij het vervangen ervan het probleem werd opgelost omdat ze de 5 volt pulsen niet registreerden alleen 0 volt

nou ik ga je verlaten omdat het een beetje laat is en nogmaals mijn excuses dat ik er de afgelopen dagen niet bij was en deze discussies tussen jullie beiden heb veroorzaakt, maar jullie hoeven elkaar niet lastig te vallen met de meningen die jullie geven zoals ik zeg dat ze allemaal welkom zijn en op geen enkele manier zou ik iemand lastig vallen door alleen maar een mening of standpunt te geven in tegendeel, zoals ik zeg dat iedereen de meningen en steun die we elkaar kunnen geven op prijs stelt omdat dat is waarom we hier zijn om elkaar te ondersteunen op dit moment ben ik degene met het probleem en morgen kan het misschien een van jullie zijn en ik zou je graag ondersteunen met wat ik weet

en vanuit mijn standpunt, als ik het mis heb over iets volgens een bepaald onderwerp, sta ik open voor het feit dat ik het mis heb en net als mijn vriend Ismael zal ik het bestuderen en zelfs als het een beetje laat is of niet, zou ik de volledige intentie hebben om te helpen en in geen geval om een vriend in verwarring te brengen of te proberen te schaden.

Nou, ik zal je morgen verlaten. Ik zal je blijven vertellen over alle diagnoses die ik aan het voertuig heb gesteld en ik herhaal, als ik het mis heb, vertel me dan dat dit niet is hoe het moet en geef je standpunt of mening over hoe je het

opnieuw zou doen. Bedankt en tot morgen, de beste wensen voor iedereen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #45009 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, wichopit, ik denk niet dat jij hiervoor verantwoordelijk bent. Ik was degene die een fout maakte en hem niet kon helpen. Dus blijf kalm en houd de moed erin. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door .