Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #44963 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Nou ja, niemand is perfect, en ook niet zo "slecht" als ze zeiden... het probleem dat ontstaat door te proberen een diagnose te stellen met draaiende motor zonder de luchtmassameter aan te sluiten op de gasklep, zou de code-uitlezing al hebben kunnen vervalsen, het zou opnieuw moeten gebeuren. Het is niet verwonderlijk dat de motor kapot gaat als de luchtmassameter niet is aangesloten... wat betreft de codes die hij geeft, is dit slechts mijn mening over wat ik zou controleren:
511: injectierelais (beide)
118: controleer de temperatuursensor (overbrugging is het niet waard)
121: TPS meet de weerstand op verschillende punten, met draaiende motor, meet de spanning tussen stops (verplaats dit)
113: Luchttemperatuur, het kan zijn dat de flowmeter niet is aangesloten, controleer in ieder geval de weerstand.
335: EGR, ik denk dat het kan zijn dat de luchtmassameter niet is aangesloten. De inlaten zouden moeten worden gecontroleerd.
Het spreekt voor zich dat je de bougiekabels moet controleren, niet alleen de weerstand, maar ook de isolatie. Meet de DIS-weerstand, de weerstand van de krukassensor (het ringtandwiel zit op het vliegwiel, dus die hoef je niet te controleren), en let ook op de nokkenassensor en meet de weerstand ervan.
Hoewel het misschien onzinnig lijkt, kost het niets om de brandstofdruk op de helling te meten; het kost niets; je moet er alleen voor zorgen dat de regelaar werkt.
Ik voeg hier een link toe die nuttig kan zijn om waarden te vergelijken en de doorgang van de bedrading te meten:
www.autoxuga.net/cursos/Esquemas/Esquemas4.htm
Dit is het werk dat elektronicastoringen soms met zich meebrengen. Het klinkt misschien onzinnig, maar soms is het niet zo eenvoudig om de oorzaak te achterhalen. Groeten allemaal!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #44964 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, Nou, meneer Ismael, u bent eindelijk geïnformeerd. Een beetje laat, maar u bent er in ieder geval. Eerlijk gezegd feliciteer ik u. Het is in ieder geval duidelijk dat u, naast het lezen van de berichten, ook aandacht heeft besteed aan de video's die de persoon heeft geplaatst. U geeft een technische mening om iemand op een goede manier te helpen. Ik hoop dat Wichopit nog een keer post, zodat ik de collega in nood kan helpen. Hoe dan ook, dat verandert niets aan mijn mening over uw houding... Dat is de beste manier om te leren en kennis over te brengen aan deze community. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #44968 door handmatig-mechanisch
Ik had deze mening veel eerder gegeven als mijn mening in overweging was genomen en niet was gediskwalificeerd. Ik kan geen video's bekijken, dat is een probleem. Zoals je ziet, is er geen reden om iemand te beledigen, geen wrok en hoef ik geen commentaar te geven op je fouten. Ik houd dat voor mezelf.
Wat deze motor betreft, mag de timing van de distributieriem niet over het hoofd worden gezien. Als ik me goed herinner, zit er geen spie op de krukas, en als je de krukas-timingtool niet hebt gebruikt, lijn dan in ieder geval de nokkenassen uit en controleer via het bougiegat of deze op BDP staat. Dit is niet de eerste keer dat ik dit bij Zetecs zie; ze hebben er al veel aangeraakt... het is belangrijk voor het CKP-signaal. Verder niets van mij.
Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #44969 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ismael53, wat betreft mijn fouten, ik maak ze constant. Ik ben net als iedereen een mens, maar in de loop der tijd heb ik geleerd ze te erkennen en, indien nodig, mijn excuses aan te bieden. Wat betreft de beledigingen, daar ben ik het helemaal mee eens. Het is voor mij een onafgemaakte zaak en het had niet mogen gebeuren. Het was een fout en ik erken dat, ik was erg boos op je. Ik heb altijd rekening gehouden met je mening, en dat bewijst dat ik je berichten altijd heel zorgvuldig lees, zoals het hoort, en dat is wat mij betreft ook onderdeel van wederzijds respect. Vandaag heb je me iets heel belangrijks geleerd. Over wrok: ondanks dat je je beledigd hebt, toon je een grootsheid van geest en dat spreekt boekdelen over jou als persoon. Maar volgens mij moet je erkennen dat je houding tegenover de jongen niet helemaal correct was... en dat irriteerde me enorm, want het was mijn bedoeling hem te helpen en uiteindelijk raakte hij helemaal in de war. Wat de motor betreft, het is een Ford USA, anders dan een Ford Europe. Deze motoren zijn een Mazda-ontwerp, gemaakt door de Amerikanen. Wat de timing betreft, is het een zeer reële mogelijkheid. Wanneer die systemen echter een mismatch tussen de CKP en CMP detecteren (een slecht getimede distributie), genereren ze een foutcode (correlatie of aannemelijkheid tussen twee signalen die met relatieve precisie gesynchroniseerd zouden moeten zijn), zoals bij de Opels. Alsof we met een oscilloscoop zouden zien dat deze signalen elkaar niet op het juiste punt "ontmoeten" vóór het BDP. Van mijn kant is er geen wrok. IK BIEDT OPENLIJK MIJN EXCUSES AAN BIJ DEZE COMMUNITY VOOR HET GEBREK AAN RESPECT DAT IK JOU HEB HERHAALD. Het zal niet meer gebeuren... geloof het of niet, ik schaam me. Ik heb nog steeds niet geleerd mijn humeur onder controle te houden als ik erg geïrriteerd raak... Zonder verder oponthoud, ik wens je het allerbeste. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #44970 door handmatig-mechanisch
Soms is het moeilijk om elkaar te begrijpen. Ik geef toe dat ik me niet beter heb geïnformeerd. De reden was dat ik met de meest basale informatie begon. Ik heb de neiging om te generaliseren (natuurlijk...), ervan uitgaande dat ik begrepen word, en misschien word ik niet begrepen... Mijn excuses, ik zal proberen mezelf te corrigeren. Ik ben blij te horen dat dit allemaal nuttig voor je is geweest. Mijn excuses daarvoor. Niemand wil fouten maken; ze worden verondersteld; anders zou deze wereld onmogelijk zijn.
Groeten!
PS: We moeten de contourfout onderzoeken...