Nou ja, niemand is perfect, en ook niet zo "slecht" als ze zeiden... het probleem dat ontstaat door te proberen een diagnose te stellen met draaiende motor zonder de luchtmassameter aan te sluiten op de gasklep, zou de code-uitlezing al hebben kunnen vervalsen, het zou opnieuw moeten gebeuren. Het is niet verwonderlijk dat de motor kapot gaat als de luchtmassameter niet is aangesloten... wat betreft de codes die hij geeft, is dit slechts mijn mening over wat ik zou controleren:
511: injectierelais (beide)
118: controleer de temperatuursensor (overbrugging is het niet waard)
121: TPS meet de weerstand op verschillende punten, met draaiende motor, meet de spanning tussen stops (verplaats dit)
113: Luchttemperatuur, het kan zijn dat de flowmeter niet is aangesloten, controleer in ieder geval de weerstand.
335: EGR, ik denk dat het kan zijn dat de luchtmassameter niet is aangesloten. De inlaten zouden moeten worden gecontroleerd.
Het spreekt voor zich dat je de bougiekabels moet controleren, niet alleen de weerstand, maar ook de isolatie. Meet de DIS-weerstand, de weerstand van de krukassensor (het ringtandwiel zit op het vliegwiel, dus die hoef je niet te controleren), en let ook op de nokkenassensor en meet de weerstand ervan.
Hoewel het misschien onzinnig lijkt, kost het niets om de brandstofdruk op de helling te meten; het kost niets; je moet er alleen voor zorgen dat de regelaar werkt.
Ik voeg hier een link toe die nuttig kan zijn om waarden te vergelijken en de doorgang van de bedrading te meten:
www.autoxuga.net/cursos/Esquemas/Esquemas4.htm
Dit is het werk dat elektronicastoringen soms met zich meebrengen. Het klinkt misschien onzinnig, maar soms is het niet zo eenvoudig om de oorzaak te achterhalen. Groeten allemaal!