Goedemorgen allemaal, ik wil me even voorstellen:
mijn naam is Antonio en ik woon in een afgelegen gebied op het Filipijnse eiland Mindanao.
We hebben een gezinsbusje met een 2,7-liter Nissan TD-motor.
Een week geleden, omdat er rook en olie uit de uitlaat kwam, zijn we naar de hoofdstad Davao gegaan om te proberen de motor te repareren. Het eerste wat we controleerden was de turbo. Ze vervingen de twee metalen antifrictielagers en een soort ringen die leken op een soort heel dunne keerringen of borgringen, en ze vertelden ons dat die in orde waren.
Daarna werden de zuigers verwijderd, de zuigerveren vervangen en de cilinderkop vervangen door een gebruikte, maar die was gecontroleerd en had nieuwe klepseals.
Feit is dat hij op de terugweg (290 km), na twee uur rijden zonder speling, weer rook en olie uit de uitlaat begon te stoten.
Omdat we niet terug konden naar de hoofdstad, besloten we hem thuis te gaan halen. We hebben de turbo gedemonteerd en (zichtbaar) de cilinderkop gedemonteerd en (zichtbaar) toen we de zuigers verwijderden, merkten we dat de zuigerveren lukraak gemonteerd waren, dus besloten we de schuld te geven aan de slechte montage van de zuigerveren. We hebben alles goed schoongemaakt met benzine en alles weer gemonteerd met de handmatige afstelling voor het aandraaien en met 120 graden tussen de zuigerveren.
Toen alles gemonteerd was, startten we hem perfect en merkten we dat hij geen rook meer uitstraalde, de verbranding was perfect, maar hij bleef olie uit de uitlaat spuwen, bijna niets vergeleken met het begin van de storing, maar er bleven wel wat nevelachtige druppels vrijkomen.
Omdat ik niet meer weet wat ik moet doen, hebben we besloten het zo te laten, de bus te laten draaien, te kijken of het probleem verergert en af te wachten of de Heilige Geest ons verlicht, aangezien onze wijsheid uitgeput is en we geen idee meer hebben waar we aan moeten raken, en we vinden dat het in dit geval en voorlopig beter is om niets aan te raken.
Ik zou elke vorm van begeleiding hierbij zeer op prijs stellen
(het liefst zonder het gebruik van micrometers of andere geavanceerde dingen). Het meest geavanceerde dat we hebben is een momentsleutel met een verhouding van 1/4 lb en een normale schuifmaat.
Alvast bedankt als iemand me hierbij kan helpen.
Maak ook duidelijk dat ik de theoreticus ben, en dat degenen met betere handen dan ik hier mijn familie zijn.