Zoek MDM

Bulletin

Opel X16xel distributiespanner

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44650 door handmatig-mechanisch
Opel X16xel timing spanner Geplaatst door manual-mecanica
Hallo community;)

:(. Ik probeer

al 3 maanden Ik heb alles correct gemonteerd, maar als ik hem moet spannen en twee slagen moet draaien, wijst de naald naar links. Wat kan ik zeggen? Als ik hem start, komt hij niet in de buurt van de spanrolindex:( :(

. Ik weet niet wat ik moet doen. Welke stap ontbreekt? Als je me kunt helpen, zou ik je willen vragen om me de juiste gereedschappen en stappen te geven, aangezien ik de stappen in Autodata heb gevolgd en het de enige distributieriem is die me heeft tegengehouden, en ik heb je nog niet verteld over het probleem dat ik had.

Met vriendelijke groet en bedankt allemaal.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44651 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Opel X16xel distributiespanner.
Hoi piter112, je zegt dat je alles correct hebt gemonteerd. Ik neem aan dat je de spanbanden hebt vastgezet (wat je hebt gezien, zodra je ze een beetje losdraait, staan ze een tandje uit fase + -). Zorg ervoor dat bij het vastdraaien alle markeringen aanwezig zijn. Draai de krukas vier slagen om en zet indien nodig de naald terug op zijn plaats. Als ik me goed herinner, staat er op deze spanner een markering voor nieuw en een andere voor gebruikt. Als je hem goed hebt vastgezet, hem met de inbus vasthoudt tijdens het vastdraaien en hij op zijn plaats zit, zul je zien hoe de naald oscilleert bij het draaien. Maak je hier geen zorgen over, en ook niet over wat hij doet als hij start. Stop hem en zet hem op de markeringen om te zien waar de index zit. Soms is het wat lastig om hem op zijn plaats te zetten, wanhoop niet, je zult zien dat het makkelijk is. "Nieuw" is als de riem nieuw is, enz. Bij een van deze spanners was de riem bij mij naar binnen verschoven... let hierop.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44671 door handmatig-mechanisch
ismael53, je zult mijn engel zijn:lachen:
. Allereerst, bedankt.

Ik blokkeer geen nokkenassen, behalve de inlaatnokkenas, die het timingpunt door een klepveer uit de lijn haalt. Ik krijg dat punt door de tandwielschroef met de sleutel te forceren (ik zou zeggen dat het mijn fout is dat ik die nokkenassen niet goed blokkeer, ik heb geen speciaal gereedschap om te blokkeren). Ik ken het probleem van de indexnomenclatuur van de spannermarkeringen die nieuw worden gebruikt en ik ben zeer zeker van de timing van het hele distributiesysteem. Misschien

:( :( is dat het probleem, weten hoe ik de nokkenassen moet blokkeren en ze op hun markeringen moet afstellen.:( :(

Heel erg bedankt, ismael53. Laten we eens kijken of ik mijn fout vind. Ik wanhoop,:( maar dankzij die mislukking vind ik mensen zoals jij,

zonder iemand te willen kleineren,
zoals altijd. Een groet en heel erg bedankt aan iedereen.;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44672 door handmatig-mechanisch
Hallo, het "nieuwe" staat gegraveerd op de spanner, tenminste op één die ik hier heb... Ik zou foto's willen plaatsen, maar ik heb er nu even geen middelen voor. Wat de poelie betreft, kan iemand je indien nodig helpen om de as met een sleutel vast te houden. Het is belangrijk dat terwijl jij de spanner vastdraait, de andere persoon hem vasthoudt door aan de sleutel te trekken, maar zonder de markeringen op de poelies te verschuiven. Dat is alles. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44704 door handmatig-mechanisch
Een dikke hallo ismael53,

dat heb ik met een vriend gedaan, maar hij komt niet in de buurt van de markering, maar de pijlwijzer heeft de neiging om naar links te gaan, er langs te gaan en te oscilleren: "Ik denk dat dit een teken is dat hij te strak staat" "en ik moet de spanner losser draaien, bah, slechte vibes".

Is het makkelijker dan het lijkt? Toch?:(

Ik weet zeker dat ik het een stuk ingewikkelder maak, maar ik heb gezien mijn beperkte ervaring al heel wat distributies opgezet en ik heb niet zoveel problemen gehad. Of het was door een pen te verwijderen, of ik heb hem op de markering afgesteld en het ging prima, maar met deze ben ik misschien bang om een grote fout te maken en dingen te verpesten.
Hoe dan ook.

Bedankt ismael53, als ik de bediening onder de knie krijg, laat ik het je;)

zoals altijd weten. Met vriendelijke groet, bedankt allemaal en een gelukkig nieuwjaar 2014.