Zoek MDM

Bulletin

Peugeot Partner Waterpomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44636 door handmatig-mechanisch
Peugeot Partner Waterpomp Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik heb een 1.9 diesel Peugeot Partner. Ik merk dat er water lekt als ik hem start, en als ik de motor uitzet, komt er een flinke waterstraal uit. Ik ben eronder geklommen, maar ik kan de pomp niet zien, dus ik weet niet zeker of het die is of een slang die naar de pomp gaat. Kan iemand me vertellen hoe ik de pomp kan controleren, of een handleiding vinden om te kijken of ik erachter kan komen? Ik weet zelf niet hoe ik bij de pomp kan komen.
Bedankt

. De bus is ongeveer 11 jaar oud.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44637 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs onderwerp waterpomp Peugeot Partner
Hallo etiodelsofa, de pomp bevindt zich onderaan, in de distributieriemkap. Als je eronder kijkt, zie je dat hij lekt via de kap. Zo ja, verwijder dan de kap en je ziet hem lekken via een gat net onder het tandwiel. Er is geen andere manier. Je kunt ook kijken waar de slangen op elkaar aansluiten om er zeker van te zijn dat er geen scheuren in zitten. Uiteraard raad ik af om er lang mee rond te rijden, of er meer dan een liter in te doen als de motor warm is. Als je de pomp moet vervangen, maak dan meteen gebruik van de gelegenheid om de riem te vervangen als hij al wat kilometers heeft gemaakt. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44638 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs onderwerp waterpomp Peugeot Partner
Allereerst bedankt voor je snelle hulp.
Ik wist niet zeker of het verwijderen van het wiel en de spadebescherming achter het wiel de wielbescherming zou verwijderen. Ik ga dat doen en kijken of ik iets kan vinden.