Zoek MDM

Bulletin

Skoda Octavia 1.9 TDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44601 door handmatig-mechanisch
Skoda Octavia 1.9 TDI Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, voor iedereen die de distributieriem van deze auto heeft vervangen: volgens Autodata moet het nokkenastandwiel losgemaakt worden en moet er speciaal gereedschap gebruikt worden. Sommigen zeggen dat het een goed idee is om dit te doen, terwijl anderen zeggen dat het niet nodig is. Wie moet ik geloven? Hartelijk dank. En een gelukkig nieuwjaar.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44605 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica het probleem Skoda Octavia 1.9 TDI
Hoi Berny 00, wees voorzichtig met de instellingen. Gebruik waar mogelijk de juiste tools, want dan "beweegt" het, zoals ik van meerdere mensen heb gelezen... en dan kun je het niet goed instellen. Dit is slechts advies. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44606 door handmatig-mechanisch
Ja, ISMAEL, DAT WEET IK AL, MAAR MIJN VRAAG IS DAT AUTODATA ZEGT DAT JE DE NOKKENASPOELIJSTEN MOET VERWIJDEREN DIE EEN CONISCHE ZITTING HEEFT, EN ECHTER IS IEMAND OP ELEKTROMECHANISCHE FORUMS DIE MIJ VERTELLEN DAT DIT VERVANGEN KAN WORDEN ZONDER HET TE VERWIJDEREN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44608 door handmatig-mechanisch
Het was maar een "tip". Sorry als het je beledigd heeft. Er zijn veel manieren om dingen te doen, of te begrijpen. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44611 door handmatig-mechanisch
Uiteindelijk heb ik je vraag niet beantwoord. Laten we eens kijken of het is wat je wilde weten: de poelie moet losgedraaid worden voor het geval dat je, terwijl je de distributie doet, controleert of de timing ervan niet is veranderd. Plaats een afstelmaat aan het uiteinde van de as en middel de maat aan de uiteinden (zodat hij gecentreerd is). Afhankelijk van hoe je werkt, denk je misschien dat het nodig is, maar als je denkt dat het niet nodig is omdat je denkt dat de motor goed loopt, dan controleer je het niet en gebeurt er niets. Het beste is echter om zelfs maar naar de beroemde krukasspie van deze motor te kijken, want ze zeggen dat die "draait". Controleren is niet zo moeilijk als je eenmaal bezig bent. Gelukkig nieuwjaar ook voor jou!