Zoek MDM

Bulletin

Nissan K11 overschrijdt de 100 km niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44578 door handmatig-mechanisch
Nissan K11 rijdt niet verder dan 100 km Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, hoe gaat het? Ik heb het volgende probleem met mijn Nissan K11: als ik het gaspedaal helemaal intrap, reageert de auto niet. Hij voelt zwaar aan en bij 40 km/u wint hij aan vermogen, maar hij haalt pas 100 km/u en accelereert niet verder als ik het gaspedaal intrap en reageert niet alsof hij de limiet bereikt. De auto is een automaat en de overdrive werkt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44587 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op de Nissan K11 die niet meer dan 100 km rijdt
Hallo allemaal, Jim Tom: Afgaande op het symptoom dat je beschrijft, zijn er waarschijnlijk twee dingen aan de hand:
een probleem met de gasklepsensor, of een probleem met de koppelomvormer en/of de automatische transmissie. Om je te helpen, is het handig om te weten of de waarschuwingslampjes op het dashboard (controlelampje) wel of niet uitgaan met draaiende motor. Wanneer je bijvoorbeeld 70 km/u rijdt en het gaspedaal helemaal intrapt, voel je dan schakelen, of gebeurt er helemaal niets? Een andere mogelijkheid is om het peil en de helderheid van de olie van de automatische transmissie te controleren. Hoeveel kilometer heeft je auto gereden? Heb je de olie in de transmissie en het oliefilter al eens ververst? Hallo allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44592 door handmatig-mechanisch
Hallo weer, de auto schakelt goed. De olie van de transmissie is nog nooit ververst en heeft een donkere kleur. Zelfs als ik 110 km/u rijd, trap ik erop en trekt hij hard. Maar als hij 100 km/u rijdt, gaat hij niet verder en reageert hij niet meer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44593 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Jim Tom, als de olie donker van kleur is en niet helder, en bovendien een sterke geur heeft (niet de normale ATF-geur), is de kans groot dat de automatische transmissie slijtage heeft opgelopen aan de belangrijkste onderdelen. In ieder geval moet de transmissie worden gediagnosticeerd om zeker te zijn. Voel je de transmissie ook slippen? Zoals bij handgeschakelde auto's wanneer de koppeling afslaat en slipt, wat betekent dat het motortoerental toeneemt, maar de auto niet vooruit komt? Hoeveel kilometer heeft de auto gereden? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44595 door handmatig-mechanisch
Hij slipt niet, heeft al meer dan 100.000 km op de teller, maar ik ga de olie en het transmissiefilter vervangen.