Zoek MDM

Bulletin

Picasso 1.8 16v motorstoring vermogensverlies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44543 door handmatig-mechanisch
Motorstoring Picasso 1.8 16v, vermogensverlies Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met mijn 1.8 16v Picasso op benzine. Ik krijg een melding dat de motor kapot is en het toerental daalt. Ik zet hem uit en start hem opnieuw en hij werkt, maar het probleem herhaalt zich steeds vaker, twee of drie keer per dag. Ik heb de vlinderklep schoongemaakt en de luchttemperatuursensor op de vlinderklep vervangen, maar er blijft niets aan de hand. Kan iemand mij helpen? Ik weet niet wat ik moet doen. Er zit een elektrische weerstand in de vlinderklep, maar die is niet aangesloten. Weet iemand waarom, of zit de kabel daar los? Ik heb goed gekeken, maar ik zie hem niet. Kan iemand mij vertellen waar ik informatie over dit probleem kan vinden? Ik sta op het punt om de vlinderklep te kopen, want het begon allemaal toen ik hem schoonmaakte. Als iemand mij kan helpen, zou ik dat op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44547 door handmatig-mechanisch
Hoi genis149, bedoel je met vlinderklep de gasklep? Zo ja, is deze elektronisch of heeft deze een gaskabel? De andere vraag is, waarmee hebben ze hem schoongemaakt? Ik weet het specifieke model niet. Ik heb alleen dieselversies gezien, maar bij Citroëns op benzine met een elektronische gasklep moet je na vervanging of reiniging een procedure uitvoeren om de motor-ECU aan te passen aan de nieuwe omstandigheden. Als je dat niet doet, genereert hij waarschijnlijk foutcodes en kan hij uitvallen. Hoe dan ook, naar mijn mening is een scan uitvoeren de meest verstandige optie. Het motorstoringslampje kan om een andere reden branden. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44548 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat het ideaal zou zijn om het te laten scannen om zeker te weten wat er mis is.

Turbinefabrieken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44661 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik wil deze informatie graag delen, zodat iedereen die het nodig heeft er iets aan heeft. Na wat onderzoek heb ik het gasklephuis gekocht bij een sloop. Het heeft me veel gekost om het te vinden. Uiteindelijk vond ik het voor € 50. Na online zoeken kwam de goedkoopste uit de bus voor € 154. Uiteindelijk heb ik voor een sloop gekozen. Nou, ik heb het 15 minuten laten vervangen en het probleem is eindelijk opgelost. De injectie slaat niet meer af en de auto blijft op half gas staan. Het motorstoringslampje brandt nog steeds, maar het valt niet meer uit. Ik vermoed dat het vanzelf uitgaat als ik wat meer rijd. Nou, hier laat ik deze reactie achter, voor het geval iemand er in de toekomst iets aan heeft. Ik wil je vertellen dat mijn Picasso een 1.8 16v 117 pk benzinemotor is. Groeten aan iedereen. En bedankt voor jullie antwoorden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44666 door handmatig-mechanisch
Hoi genis149, hartelijk dank voor het delen van de oplossing. Het zal zeker velen van ons helpen. Je kunt het waarschuwingslampje wissen door een "gasklephuis reset" uit te voeren of de accu 15 minuten los te koppelen, of misschien doet hij het vanzelf... Proost!