Zoek MDM

Bulletin

De motor van mijn Lancer 1.5 4g15 verliest zijn vermogen op heuvels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44532 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal.

Ik heb het volgende probleem met mijn Lancer GLX 1.5 4G15, synchroon, carburateur: Als ik een heuvel probeer te nemen van ongeveer 20 of 30 graden, begint de auto vermogen te verliezen. Als ik probeer te accelereren om het verlies te compenseren, begint hij te schokken. Als ik op dat moment stop, blijft de auto normaal, en als ik hem opnieuw probeer te starten, lijkt het alsof de motor verzopen is en start hij niet meer. Het is vermeldenswaard dat ik de hele koppeling, bougies en kabels heb vervangen, en dat de motor 3 maanden geleden is gerepareerd, en dat de storing recent is. Ik herhaal dat ik deze storing alleen op hellingen heb. Ik waardeer alle hulp die u kunt bieden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44542 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn Lancer 1.5 4g15-motor verliest vermogen op heuvels.
Hoi Amenyaro, als je zegt dat de carburateur verstopt zit, kan het niveau in de carburateur overstromen bij het beklimmen van steile hellingen, waardoor de motor overstroomt. Om dit te verhelpen, moet je het niveau verlagen. Afhankelijk van het type carburateur heeft de vlotter een lipje om de naaldklep te sluiten. Dit doe je door hem een heel klein beetje te buigen, ongeveer een millimeter. Als je meer informatie nodig hebt over hoe je dit moet doen, staan we voor je klaar. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44582 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn Lancer 1.5 4g15-motor verliest vermogen op heuvels.
Bedankt voor je input, Ismael53. Eerlijk gezegd heb ik nog geen tijd gehad om te kijken... sterker nog, ik moet wachten tot januari, want ik ben van plan de carburateurreparatieset te kopen, en alle auto-onderdelenwinkels zijn gesloten... Er is iets wat me aan het denken zet, en dat is wanneer het misgaat: met de motor in neutraal draait hij stationair, ik geef gas en hij doet het prima, maar zodra ik hem probeer te starten, schiet hij vol gas.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44583 door handmatig-mechanisch
Hallo Amenyaro, ik denk dat deze Lancer een membraancarburateur heeft?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44599 door handmatig-mechanisch
Hoi Amenyaro.
Naast Ismaels advies is het een goed idee om de voorontsteking te controleren; het kan wat vroeg zijn. Je hebt niet aangegeven of je rook ziet wanneer de storing optreedt. Controleer ook de klepkalibratie.
Succes,
Miguel.