Zoek MDM

Bulletin

Start niet -- Matiz 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44523 door handmatig-mechanisch
WIL NIET STARTEN -- Matiz 2005 Uitgegeven door manual-mecanica
Ik heb een Matiz uit 2005, zoals ik in de titel al zei, hij start niet en er komt geen vonk uit de bougies. De schakelaar is vervangen door een andere sleutel, maar nu start hij niet. Ik heb hem gescand en er zijn problemen met de krukassensor en de nokkenassensor gedetecteerd. Ik heb ze vervangen, maar het probleem blijft bestaan. De kabels zijn in orde en de stroom bereikt de bobine, die ik ook heb vervangen, maar mijn probleem is niet opgelost. Ik zou graag willen weten wat ik nog meer kan controleren, want op dit moment weet ik niet wat ik nog meer moet controleren. Alvast bedankt, ik wil graag nog wat meer details toevoegen en iets anders verduidelijken: er is een schakelaar vervangen en er is een universele gemonteerd. De auto heeft het zeker een tijdje gedaan, maar toen sloeg de motor af. Hij is 6 maanden niet gebruikt en opgeslagen geweest zonder accu of iets anders, tot hij onlangs theoretisch is gerepareerd, maar ik heb het probleem dat hij niet vonkt.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44528 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mechanics op het onderwerp : WIL NIET STARTEN -- Matiz 2005
Hallo Shoother, de sleutelschakelaar, ik denk dat dat je probleem is. Als het is zoals ik me voorstel, zit er misschien een ingebouwde spoel in waarmee de contactsleutel kan worden gelezen. Misschien heb je die niet aangesloten of is hij niet compatibel met de startonderbreker. Dan kan de sleutel niet worden gelezen en start hij niet meer. Als je de sleutel hebt vervangen, moet je deze coderen. Als dat kan, kun je de handgreep van de oude sleutel openen en de transponderchip verwijderen en deze op de nieuwe sleutel bevestigen. Op die manier bespaar je jezelf het coderen van de sleutel. De codes die de scanner heeft doorgegeven, heb je waarschijnlijk te pakken als de motor is gestopt. Negeer ze dan... Groeten!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.