Zoek MDM

Bulletin

Clio uit 1997 wil niet starten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44504 door handmatig-mechanisch
Clio uit 1997 start niet Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik deel mijn probleem. Ik heb een Renault Clio RN uit 1997, C3L-motor (1.6, 8 kleppen). Gisteren reed ik rustig over de snelweg en plotseling sloeg de motor af. Ik probeerde hem opnieuw te starten, maar hij blijft maar ronddraaien zonder aan te slaan. Blijkbaar is het geen brandstofprobleem, dus ik denk dat het de ontsteking kan zijn. Verlichting, richtingaanwijzers en andere elektrische accessoires werken. De zekeringen zijn in orde. Ik zou alle hulp zeer op prijs stellen.

Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44537 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem dat de Clio uit 1997 niet startte
Het eerste wat u moet controleren, is of er een vonk in de bougiekabels of bobines zit. Zo niet, dan vertellen wij u waar u moet zoeken. Want als u ons alleen vertelt dat de auto niet start, kan er van alles aan de hand zijn. U moet controleren of de brandstof wel binnenkomt, of de brandstofpomp werkt, of de distributieriem niet is doorgesneden en of er een vonk is. Met zo weinig informatie is het erg moeilijk om u te helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44616 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem dat de Clio uit 1997 niet startte
Hallo, dit probleem heeft nauw verband met de distributieriem van de motor, aangezien deze na een bepaald aantal kilometers vervangen moet worden. Controleer of er een vonk van de bougiekabel komt.