Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Ford Focus 2012 2.0 GDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44502 door handmatig-mechanisch
Probleem met een Ford Focus 2.0 GDI uit 2012. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met een Focus uit 2012. Volgens de klant gingen enkele waarschuwingslampjes op het dashboard branden en had de auto weinig stroom. Hij zette de auto uit en weer aan en alles was weer in orde. De scanner geeft codes weer in het communicatiegebied tussen de modules.
DTC IPC (instrumentenpaneelregelmodule) u0073 bus "A" COMMUNICATIE UIT. In de rest van de regeleenheden zijn er geen andere codes. (In totaal heeft de scanner er 13 gedetecteerd).
Daarnaast heb ik de handmatige diagnoseprocedure voor het instrumentenpaneel uitgevoerd en die geeft code C073_88 aan. Volgens de weinige informatie die ik op internet heb gevonden, komt deze overeen met wat de scanner aangeeft. De auto vertoont geen symptomen van een duidelijk defect. Voordat de module uit het dashboard wordt verwijderd, zou ik het zeer op prijs stellen als iemand informatie zou kunnen delen over een soortgelijk probleem met een Ford. Alvast bedankt en prettige feestdagen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44536 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Probleem met een Ford Focus 2.0 GDI uit 2012
Verwijder het dashboard niet. Als u dat wel doet, loopt de auto vast en start hij niet meer. Wat is er daarna met de klant gebeurd? Heeft hij de auto opnieuw gedaan? Hij is niet uit- en weer gestart.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44539 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Probleem met een Ford Focus 2.0 GDI uit 2012
Hoi Kikemec, bedankt voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk over het verwijderen van de module uit het dashboard. Daarom heb ik het nog niet gedaan voordat ik mijn onderzoek had gedaan. Ik kan de Sacanner in ieder geval koppelen aan ECU's die werken op CAN-netwerken, maar ik ben het met je eens dat het niets is om mee te experimenteren. Wat de symptomen betreft, ze komen en gaan (met tussenpozen). Het enige wat me opviel, was dat het tractiecontrolesysteem onregelmatig werkt. Ik heb er verschillende geprobeerd, en hoewel ze verschillend zijn, genereert deze niet dezelfde reacties onder vergelijkbare omstandigheden. De klant, superrijk, is bezig met een proefrit. Hij wil er niet mee naar de dealer, en eerlijk gezegd wacht ik tot de storing optreedt of tot het probleem zich verder ontwikkelt en duidelijker wordt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44540 door handmatig-mechanisch
Want uit wat je zegt, zou het zelfs een vals contact kunnen zijn. Als er een defect onderdeel was, zou het, als je het uit- en weer aanzet, hetzelfde blijven en niet verbeteren. Het zou een aarding of zoiets kunnen zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44545 door handmatig-mechanisch
Hoi kikemec, ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk een slecht contact is, vanwege de intermitterende storing. Ik weet echter niet hoe ik de IPC-contacten kan controleren zonder het risico te lopen dat je beschrijft, maar ik moet een diagnose stellen. Groeten.