Hallo allemaal, ik heb net een Citroën C3 1.4 benzine uit 2006 opgehaald met een sleepwagen. Zodra hij aankwam, draaide ik de sleutel om en hoorde ik de startmotor, maar hij startte niet. Ik ben gaan lunchen en 's middags startte hij wel. Ik heb hem naar de garage gebracht en nu is hij helemaal dood; alleen de startmotor werkt nog, alle dashboardlampjes branden.
Ik heb de bobine gecontroleerd op continuïteit en kreeg geen meting – zou dat het probleem kunnen zijn?
Ik heb de draad naar de bobines gecontroleerd, één meetpen van de multimeter op een pin en de andere op de massa, geprobeerd te starten en kreeg slechts 0,06 volt op elke pin – volgens Autodata zou dat 11-14V moeten zijn.
Ik heb de sensor verwijderd en getest door er snel een stukje metaal voorlangs te houden, en de multimeter gaf een signaal – OK.
De continuïteit van de sensordraad naar de ECU is goed, en de continuïteit van de bobinedraad naar de ECU is ook goed.
De diagnoseapparatuur herkent de auto niet.
Nu vraag ik me af: als de ECU wel een signaal ontvangt, maar er geen spanning op de bobineaansluiting staat, is de ECU dan defect? Of weet u misschien iets wat ervoor kan zorgen dat de ECU de stroomtoevoer onderbreekt?
Ik heb geen impactsensor gezien en nu, als ik het contact aanzet, slaat de ventilator op volle toeren aan. Hij is koud.