Zoek MDM

Bulletin

Citroën C3 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44475 door handmatig-mechanisch
Citroën C3 start niet. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb net een Citroën C3 1.4 benzine uit 2006 opgehaald met een sleepwagen. Zodra hij aankwam, draaide ik de sleutel om en hoorde ik de startmotor, maar hij startte niet. Ik ben gaan lunchen en 's middags startte hij wel. Ik heb hem naar de garage gebracht en nu is hij helemaal dood; alleen de startmotor werkt nog, alle dashboardlampjes branden.

Ik heb de bobine gecontroleerd op continuïteit en kreeg geen meting – zou dat het probleem kunnen zijn?
Ik heb de draad naar de bobines gecontroleerd, één meetpen van de multimeter op een pin en de andere op de massa, geprobeerd te starten en kreeg slechts 0,06 volt op elke pin – volgens Autodata zou dat 11-14V moeten zijn.
Ik heb de sensor verwijderd en getest door er snel een stukje metaal voorlangs te houden, en de multimeter gaf een signaal – OK.
De continuïteit van de sensordraad naar de ECU is goed, en de continuïteit van de bobinedraad naar de ECU is ook goed.
De diagnoseapparatuur herkent de auto niet.

Nu vraag ik me af: als de ECU wel een signaal ontvangt, maar er geen spanning op de bobineaansluiting staat, is de ECU dan defect? ​​Of weet u misschien iets wat ervoor kan zorgen dat de ECU de stroomtoevoer onderbreekt?
Ik heb geen impactsensor gezien en nu, als ik het contact aanzet, slaat de ventilator op volle toeren aan. Hij is koud.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden - 11 jaar en 11 maanden geleden #44477 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Citroën C3 start niet.
Hallo. Met vriendelijke groeten.
Laatst bewerkt: 11 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44479 door handmatig-mechanisch
Hallo, is de accu volledig opgeladen? Probeer eens een andere. Krijgt het brandstofinjectierelais ook stroom? Stuurt het nog steeds stroom wanneer de motor afslaat? Ik zou daar beginnen en dan verdergaan met de suggestie van fiat147. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44480 door handmatig-mechanisch
Nog iets wat ik vergeten ben te vermelden: de ventilator... er zijn twee mogelijkheden: of de ECU is op hol geslagen, of we moeten uitzoeken waarom het circuit van de elektrische ventilator steeds uitschakelt. En hoe zit het met de temperatuursensor?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44483 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, in plaats van mijn vragen te beantwoorden, creëer je er alleen maar meer, haha.

Laten we ons concentreren: ik heb een gevlochten kabel (CAN-bus) van de krukaspositiesensor rechtstreeks naar de ECU, en een andere kabel van de ECU naar de bobine.

De sensor stuurt een signaal naar de ECU, en de ECU zou 12V naar de bobine moeten sturen zodat deze kan worden versterkt tot 18.000V en een vonk kan produceren.
Mijn probleem is dat de ECU geen signaal stuurt.

Alle zekeringen zijn gecontroleerd. Het enige wat ik niet weet, is of er iets de ECU blokkeert of dat de ECU defect is.

Ik ga proberen een elektrisch schema te downloaden om te kijken of er iets de ECU blokkeert.