Hallo allemaal, ik heb een 2006 C3 1.4 benzinemotor op de sleepwagen gekregen. Toen hij arriveerde, trok ik de sleutel eruit en hoorde ik de startmotor, maar hij startte niet. Ik ging lunchen en 's middags startte hij. Ik bracht hem naar de garage en nu hij stuk is, werkt alleen de startmotor, de dashboardverlichting is allemaal goed.
 Ik heb de verlengde bobine gecontroleerd op doorverbinding, maar ik krijg geen meetwaarden. <- Zou dit de boosdoener kunnen zijn?
 Ik heb de kabel naar de bobines gecontroleerd, het ene uiteinde van de tester op een pin en het andere op de massa. Ik drukte op de startknop en ik krijg slechts 0,06 volt op elke pin. <- Volgens Autodata zou het 11-14 volt moeten zijn.
 Ik heb de sensor eruit gehaald, getest door er snel een stukje metaal voor te houden en de tester gaf een signaal. <- Oké,
 de doorverbinding van de sensorkabel naar de ECU was goed, de doorverbinding van de bobinekabel naar de ECU was goed.
 De diagnose-apparaat herkende de auto niet.
 Nu vraag ik me af: als ik een signaal naar de ECU krijg en er geen spanning naar de bobineconnector gaat, <- is de ECU dan defect of weet je iets waardoor de ECU de stroom kan uitschakelen?
 Ik heb geen impactsensor gezien, en nu zet je het contact aan en gaat de ventilator voluit. Koude temperatuur.