Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Aveo/Kalos 2011 mislukt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44469 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Aveo/Kalos 2011 Storing Geplaatst door manual-mecanica
Chevrolet Aveo of Daewoo Kalos F14DE 2011 DOHC-motor. De auto heeft 35.000 km op de teller.
Hij geeft een P0300-code voor cilinderfout, wat aangeeft dat het om motorcode 2 gaat en de motor instabiel blijft. Eerder zijn de volgende onderdelen vervangen: originele bobine, bougiekabels, bougies en injectoren zijn gereinigd. Er zijn injectiepulsen, goede vonk en compressie. Wanneer ik de injectorplug of -kabel van cilinder 2 loskoppel, verandert er niets, maar wanneer ik hem weer aansluit, werkt de motor 20 seconden goed en begint dan te haperen. Heeft u ideeën of opmerkingen?

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44471 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs bij de Chevrolet Aveo/Kalos uit 2011
Hey wal7er jij en je spullen, hahaha, hondje, injectoren schoonmaken en testen zijn twee verschillende dingen, dus als je ze niet kunt testen, vervang dan degene voor de tweede of de derde en doe de test opnieuw om te zien welke kapot is. Als dezelfde cilinder kapot is, ligt het niet aan de injector. Als je twijfelt aan de puls, maak dan een brug tussen de signaalkabel van injector twee en die van de derde en test die. Als de fout er dan nog steeds is, kan het aan een klep liggen, iets wat je al is overkomen hahaha. Als de compressie niet wordt gemeten, vertelt hij je waar het probleem zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44472 door handmatig-mechanisch
Hahaha, ik heb geen keus, want ik krijg gewoon heel veel klappen. Soms werken de auto's makkelijk mee, soms niet, en gelukkig ben jij mijn vriend, kikemec. Salfasurs laatste diagnose was dat de cilinderkop verwijderd moest worden; de eigenaar kreeg bijna een hartaanval. Door het bougiegat zie je de gloednieuwe, onlangs gepolijste zuigerkop. Ik zal de injectoren omwisselen en een reactie geven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44482 door handmatig-mechanisch
Oké, ik heb injector 2 verwisseld met injector 4 = hetzelfde. Compressie 185 tot 190 in alle vier de cilinders. Ik heb de injectordraden verwisseld en de storing blijft bestaan. Het enige vreemde is dat er geen verschil is als ik de IAC-klep loskoppel. Het stationair toerental is stabiel op 900 tpm. Ik heb de klepweerstand gemeten en die was in orde. Als ik het contact aanzet, werkt de klep. Maar hij geeft nog steeds een cilinderfoutcode P0300, en die is ook zichtbaar in de motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44489 door handmatig-mechanisch
Hallo WAL7ER, p0300 Willekeurige misfire gedetecteerd of willekeurige misfire. Dit betekent dat een of meer cilinders een misfire hebben die door de ECU kan worden gedetecteerd, of dat de ECU detecteert dat er een misfire of misfire is, maar niet zelf kan bepalen welke cilinder of cilinders misfire zijn. De motor-ECU berekent via de CKP- en CMP-signalen te allen tijde de positie, snelheid en acceleratie van de krukas. Daarom accelereert de krukas van de motor bij een misfire of misfire niet zoals zou moeten bij een goede verbranding, maar vertraagt deze juist. Dit veroorzaakt een kleine, kwantificeerbare afwijking van het CKP-signaal (krukaspositie) of misfire of misfire. Als de misfire optreedt in cilinder nummer 2 en de ECU CMP (nokkenaspositie) heeft, kan deze de storing isoleren tot de cilinder die optreedt en een nieuwe code p0302 genereren (misfire cilinder 2).
Wanneer de motor-ECU een misfire detecteert, verhoogt p0300 de gevoeligheid van de cilinder-voor-cilinder bewaking van gedetecteerde misfires (misfiretellers) en geeft deze cilinder voor cilinder weer. Dit is erg belangrijk om de storing te isoleren. De misfiretellers voor cilinder 2 zijn bijvoorbeeld 700 en de rest is ongeveer 30. Controleer op omstandigheden die misfires in cilinder 2 kunnen veroorzaken (injector, ontsteking, compressie). Als de misfiretellers echter allemaal rond de 700 liggen, zoek dan naar omstandigheden die alle cilinders in gelijke mate kunnen beïnvloeden (brandstofdruk, aardverbindingen naar de ECU, CKP, lambdasonde, flowmeter, enz.). De stilstaande beelden die de scanner levert, zijn ook erg belangrijk, omdat deze u de waarden van de belangrijkste bedrijfsparameters geven. Dit is handig om te zien of er gegevens onjuist zijn en om de omstandigheden, met name de belasting, waaronder de code wordt gegenereerd, te kunnen reproduceren. Deze gegevens zouden ideaal zijn om u te kunnen helpen. Met vriendelijke groet en veel succes.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door . Reden: spelling