Zoek MDM

Bulletin

Koudstartprobleem bij een VW Gol 1.6 uit 2011

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44465 door handmatig-mechanisch
Groeten aan iedereen, als iemand mij kan helpen. Ik heb een VW Gol 1.6 uit 2011 op gas die ze me gaven... hij geeft problemen met starten als hij koud is, en ook als hij lang stilstaat... want als de motor al warm is, start hij meteen. Ik heb de filters vervangen, de benzinepomp gecontroleerd, etc. De scanner geeft geen foutmelding en die klootzakken van het agentschap willen volgens hen 1.000 dollar in rekening brengen om het probleem op te lossen dat ze hebben veroorzaakt, want na het laatste onderhoud begon de auto te haperen met het probleem van starten als hij koud is. Ik zou uw hulp op prijs stellen als iemand dit probleem heeft gehad.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44468 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het koude startprobleem van een VW Gol 1.6 uit 2011
Hallo mecmoch, voor de golf, in de waterbox (die aan de rechterkant van de cilinderkop is genaaid), zitten twee sensoren, nou ja, degene met vier polen op de stekker, is de sonde die verantwoordelijk is voor het bepalen van de temperatuur naar de ECU, het is van het type NTC denk ik, als je dit wilt controleren, als hij kapot gaat, of stikt als hij warm is, of slecht start, vervang hem dan als hij kapot is, de andere sonde, als je die loskoppelt, zul je zien dat hij geen temperatuur op het dashboard weergeeft, ik denk dat dat zijn enige functie is, dus dat laatste heeft er niets mee te maken. Ik hoop dat ik je heb geholpen, groeten!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.