Zoek MDM

Bulletin

koude starthulp voor diesel en benzine

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44445 door handmatig-mechanisch
Koudestarthulp voor diesel en benzine Geplaatst door manual-mecanica
Groeten aan;)

de benzinemotorgemeenschap, de ECU ontvangt informatie van de koelvloeistoftemperatuursensor en de luchtinlaattemperatuursensor, en de ECU geeft de injectoren opdracht om meer brandstof in te spuiten.

Bij dieselmotoren ontvangt de ECU informatie van de koelvloeistoftemperatuursensor en de luchtinlaattemperatuursensor, en de ECU activeert het kachelrelais (nieuwere systemen verwarmen de brandstof).

Wanneer deze sensoren losgekoppeld zijn, ontstaat er een oneindige weerstand, die de ECU informeert over een lage temperatuur.:knipperen: Nee...?:knipperen:

Bij benzinemotoren, zoals de Opel Astra G Z16, worden alleen de elektrische ventilatoren geactiveerd, en wordt de "koude start"-verhoging van het stationair toerental niet veroorzaakt.:knipperen:

Bij dieselmotoren is dit om het signaal naar de ECU te vervalsen, zodat deze het kachelrelais opdracht geeft om te reageren. "Bij Peugeot hebben ze een sensor omzeild om die koude start te veroorzaken.":knipperen:

Kunt u mij, in het belang van cultuur en wijsheid, helpen en mij vertellen hoe ik dit proces kan activeren bij een "koude start" bij benzinemotoren en bij dieselmotoren bij een "signaal van activering van het kachelrelais"?:( :S

Met vriendelijke groet en hartelijk dank allemaal.:lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44456 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp koude starthulp bij diesel- en benzinemotoren
Hallo piter112, ik begrijp je vraag niet helemaal, maar ik denk dat het bij zowel benzine als diesel de NTC-sonde is die helpt. Bij benzine verhoogt deze de injectiepuls en bij diesel activeert deze het timerrelais. Als je wilt simuleren dat de motor koud is, moet je een weerstand van ongeveer 3kOhm in de bougie plaatsen. Als je wilt simuleren dat de motor warm is, ongeveer 900 Ohm. Bij sommige dieselmotoren heeft de dieseltemperatuursonde in de pomp ook invloed... Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44510 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp koude starthulp bij diesel- en benzinemotoren
Hartelijke groeten, community.

Ismael53,;) perfect begrip en uitleg. De "NTC" waar je het over hebt is die voor antivries, toch? Nu is het alleen nog maar proberen.

Zoals altijd is jullie hulp onfeilbaar, jongens.

Hartelijke groeten, en heel erg bedankt allemaal.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44511 door handmatig-mechanisch
Hallo piter112, het is inderdaad de koelvloeistof. Voor de duidelijkheid: bij sommige modellen (bijv. VW) mag de temperatuursonde die zowel de voorvervroeging als de injectiepuls regelt, niet verward worden met de sonde die alleen een signaal naar de thermometer op het instrumentenpaneel stuurt, zoals de radiatorsolenoïdeklep, aangezien deze alleen het starten van de elektrische ventilator regelt. Ik zeg dit allemaal omdat ik heb gezien dat mensen ze met elkaar verwarren. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44648 door handmatig-mechanisch
Nogmaals hartelijk dank. Jullie werk met onervaren mensen zoals ik is ongelooflijk. Ik heb een potentiometer op mijn kleintje geïnstalleerd en ik heb weer een stap geleerd.

Hartelijke groeten en bedankt allemaal.;)
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .