Groeten aan
de benzinemotorgemeenschap, de ECU ontvangt informatie van de koelvloeistoftemperatuursensor en de luchtinlaattemperatuursensor, en de ECU geeft de injectoren opdracht om meer brandstof in te spuiten.
Bij dieselmotoren ontvangt de ECU informatie van de koelvloeistoftemperatuursensor en de luchtinlaattemperatuursensor, en de ECU activeert het kachelrelais (nieuwere systemen verwarmen de brandstof).
Wanneer deze sensoren losgekoppeld zijn, ontstaat er een oneindige weerstand, die de ECU informeert over een lage temperatuur.

Nee...?
Bij benzinemotoren, zoals de Opel Astra G Z16, worden alleen de elektrische ventilatoren geactiveerd, en wordt de "koude start"-verhoging van het stationair toerental niet veroorzaakt.
Bij dieselmotoren is dit om het signaal naar de ECU te vervalsen, zodat deze het kachelrelais opdracht geeft om te reageren. "Bij Peugeot hebben ze een sensor omzeild om die koude start te veroorzaken."
Kunt u mij, in het belang van cultuur en wijsheid, helpen en mij vertellen hoe ik dit proces kan activeren bij een "koude start" bij benzinemotoren en bij dieselmotoren bij een "signaal van activering van het kachelrelais"?
Met vriendelijke groet en hartelijk dank allemaal.