Zoek MDM

Bulletin

witte rook uit het kleppendeksel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44437 door handmatig-mechanisch
Witte rook uit het kleppendeksel Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik deel een probleem dat een collega van mij heeft met haar busje. Het is een Opel Vivaro uit 2003 en plotseling, zonder symptomen of iets ongewoons, begon hij witte rook uit te stoten van de olie die terugstroomde naar het carter. Deze buis komt uit naast de olievuldop, op het kleppendeksel, en eindigt in het carter. Als de bus draait, komt er rook uit deze buis. Het is wit en ruikt niet naar verbrande olie of zoiets. Zodra de bus wordt uitgezet, verdwijnt de rook direct. De bus rijdt perfect en de olie is niet verontreinigd met water of iets dergelijks; het ziet er normaal uit. Nou, als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn, zou ik graag hulp krijgen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44438 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem met de witte rook op het kleppendeksel
De benzine verbrandt niet goed en de ruwe benzinedamp stijgt op. Er zijn problemen met de stroom. De eerste stap zijn de bougies, de tweede stap zijn de bougiekabels, de derde stap is het ontstekingshuis en de vierde stap is de ontstekingsmodule.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44439 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem met de witte rook op het kleppendeksel
Hallo, de rook die door de buis komt, is te wijten aan het inademen van oliedampen, en dat is normaal. Wat niet normaal is, is dat de rook in de atmosfeer terechtkomt. Mogelijk is er een gescheurde huls waar de klem vastzit. Plaats hem terug, niets meer. Met vriendelijke groet.