Zoek MDM

Bulletin

Ford Focus 1.6 16V bouwjaar 99

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44388 door handmatig-mechanisch
Ford Focus 1.6 16V jaar 99 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben Garmin. Ik ben al een tijdje lid van deze pagina en repareer mijn auto al een tijdje zonder problemen. Maar de leeftijd van een auto verstrijkt niet voor niets.
Ik heb
al een paar dagen een probleem met mijn auto. Toen ik gas gaf, begon hij te haperen en leek hij op drie cilinders vast te zitten.
Het eerste wat ik deed, was de bougiekabels vervangen. Het is nog steeds hetzelfde.
Direct daarna heb ik een ultrasoonreiniger gekregen om de injectoren te reinigen. Het is verbeterd
en nu twijfel ik of ik de gasklep of de verdeler moet vervangen.
Mocht je toevallig iets soortgelijks overkomen, dan zou ik je wijsheid zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44389 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp 1.6 16V Ford Focus, jaar 99
Hoi Garmin, als je zegt dat het door de acceleratie komt, dan kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn: - Controleer het gasklephuis (als het een potentiometer is), meet de weerstand op verschillende posities voordat je hem vervangt. - De flowmeter meet mogelijk onjuist als hij al een paar kilometer heeft gereden. - De hellingsdrukregelaar, als deze te hoog of juist te laag is, controleer dan of deze binnen de gespecificeerde waarden valt. - De ontstekingsmodule (als deze af en toe defect raakt, stuurt hij de bobine verkeerd aan). - Controleer de verdelerkap door de doorgang bij alle aansluitingen te meten en de slijtage te noteren. Controleer altijd, indien mogelijk, voordat je onderdelen vervangt, je bespaart "geld en tijd". (Maar dit is slechts een tip); Nou, ik hoop dat ik je met wat ik heb gezegd kan helpen de storing te vinden. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44390 door handmatig-mechanisch
Ik vergat je iets belangrijks te vertellen: kijk naar de bougies, voor het geval er een is die... als ze erg versleten zijn, weet je

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44392 door handmatig-mechanisch
Het is mij wel eens overkomen bij die auto's waarbij een bobine breekt en een cilinder overslaat, maar alleen als je gas geeft.

Ik weet niet of het model uit '99 de vier compacte bobines heeft waar ik het over heb.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44395 door handmatig-mechanisch
GARMIN, ik raad u aan om, als u uw auto wilt laten repareren, een garage te zoeken die de auto alleen scant en u de opgeslagen foutcodes geeft, of u die nu hebt of niet. Zo kunt u zelf beslissen of u een sensor wilt vervangen en betaalt u alleen de monteur voor de scan. Als er geen codes zijn, laat het ons dan weten, zodat we u kunnen blijven ondersteunen.