Zoek MDM

Bulletin

waarom blijft het versneld?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44360 door handmatig-mechanisch
Waarom blijft het versneld? Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, mijn vraag gaat over een Ford Thunderbird SC uit 1994. Ik weet niet waarom hij blijft draaien als ik voor een stoplicht stop. Hij blijft ongeveer een paar seconden op 1200 tpm en zakt dan naar wat normaal is, rond de 800-900 tpm. Het probleem is dat als ik het gaspedaal een beetje intrap en het toerental stijgt, hetzelfde gebeurt als ik weer terugga. Hij blijft een paar seconden hoog en zakt dan weer.
Wat zou het kunnen zijn, wat moet ik controleren en hoe doe ik dat? Ik denk dat dit andere problemen veroorzaakt, maar ik wil eerst weten waarom dit gebeurt.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44370 door handmatig-mechanisch
het antwoord van monteurs op de vraag waarom de versnelling zo blijft?
Hoi Cesxandro, extra luchtinlaat naar het spruitstuk. Ik denk niet dat je een gebarsten inlaatslang hebt, want die zou constant onder druk blijven staan. Ik denk echter wel dat de flowmeter "oud" wordt en er even over doet om de meting van de luchthoeveelheid die de inlaat instroomt te stabiliseren. Zo lang duurt het voordat het toerental weer normaal is. Ze zullen je adviseren om hem schoon te maken. Mijn advies is dat deze niet schoongemaakt kunnen en mogen worden, omdat ze dat zelf al doen, en het is een zeer gevoelig onderdeel. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44371 door handmatig-mechanisch
2. Los van de flowmeter zou er ook een probleem kunnen zijn met de brandstofdruk op de helling. Wanneer je remt, duurt het even voordat de druk daalt en het mengsel verrijkt, waardoor het regime versnelt totdat het stabiliseert en daalt in toeren. Deze twee antwoorden kunnen je denk ik helpen om dit uit te sluiten. Meet de druk op de inspuithelling bij stationair draaien en accelereren om te zien of deze binnen de waarden valt. Als deze erbuiten valt, vervang dan de regelaar. Nou ja, ik denk niet dat het je grote problemen zal opleveren, het enige is dat je een iets hoger verbruik hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44418 door handmatig-mechanisch
Hallo!
Bij mij zit het probleem in de stappenmotor, of stationair toerentalregelklep, of een andere naam die er vaak aan gegeven wordt.
Deze klep regelt mechanisch de luchtinlaat in het verbrandingsmengsel, en wanneer deze versleten is, duurt het langer om te reageren, wat resulteert in een langere acceleratie wanneer je het gaspedaal loslaat, totdat de klep zich kan kalibreren en het stationair toerental weer op het optimale toerental kan brengen.
Soms reageren ze goed op een "reset": de accu een paar minuten loskoppelen en dan weer aansluiten. Als dit niet werkt, vervang dan de klep.
Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44419 door handmatig-mechanisch
Hoi Gordillen, ja, het zou de stappenmotor kunnen zijn, maar ik heb mijn twijfels. Ik heb hetzelfde bij andere modellen zien gebeuren; ze hebben het stationairloopventiel vervangen en het is nog steeds hetzelfde, bijvoorbeeld bij GM Opels. Mijn vraag is: kun je me vertellen of de plunjer bij dit Ford-model van plastic is of waar de slijtage optreedt? Zit het in het klephuis of de klepspoel die kapot is, of zit het in de pakking? Ik heb hier nog nooit naar gekeken. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet!