Zoek MDM

Bulletin

Overmatig olieverbruik cilinders of geleiders?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44359 door handmatig-mechanisch
Overmatig olieverbruik cilinders of geleiders? Gepubliceerd door manual-mecanica
Mazda 323F 1.6 16V werd gemonteerd, standaard zuigers en zuigerveren werden uit de afdekking verwijderd en de klepsteelrubbers werden vervangen. De auto verbruikt 1 liter per 500 km en rookt veel na afremmen. Hij raakt nooit een bougie kwijt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44362 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp van overmatig olieverbruik in cilinders of geleiders?
Hoi Alberto49
, het zou een van de twee oorzaken kunnen zijn die je noemde. Het kan ook zijn dat de ringen gebroken zijn tijdens de montage, dat de ringen niet goed uitgelijnd zijn, of dat de ringen verkeerd om gemonteerd zijn, d.w.z. met de TOP-markering naar beneden. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44368 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp van overmatig olieverbruik in cilinders of geleiders?
Hallo Alberto49, naast wat Servilimit je vertelt, als de voeringen niet zijn gekerfd bij montage, weet ik niet of je de laterale klepspeling hebt gecontroleerd, of er geen afdichting is gebroken bij montage, met de klepsteel, want dat is hoe het eruit ziet... Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44369 door handmatig-mechanisch
Het viel me ook op dat bij een nieuwe motor het honen van de cilinderbussen en het afstellen van de zuigerveren een inlooptijd hebben en tot die tijd wat olie verbruiken. Daarnaast neem ik aan dat de diametertolerantie tussen zuiger-cilinderveren "van dezelfde familie" is, zoals aangegeven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44373 door handmatig-mechanisch
Bedankt. Na 10.000 km te hebben gereden en onophoudelijk te hebben verbruikt, heb ik hem volledig gedemonteerd en de cilinders met een andere slijptol gecontroleerd. Ze zeiden dat de speling van de cilinders, die 0,03 had moeten zijn, nu 0,06 was, maar dat dit niet genoeg was om olie te verbruiken, omdat de cilinder perfect is. Er zitten geen krassen op en de cilinder loopt niet taps toe. Dat moet een probleem met de zuigerveren zijn. Er is een nieuwe set veren gemonteerd, nieuwe klepsteelafdichtingen en de auto is weer in elkaar gezet. Het PCV-systeem is gecontroleerd, maar de auto is nog steeds hetzelfde: hij heeft een zeer goed vermogen, hij geeft geen gas en er is geen bougie die verstopt raakt, maar na het remmen rookt hij wel veel. Ik wil er wel mee racen, maar ik weet niet of ik de bekleding moet vervangen of de cilinders opnieuw moet doen. Ik weet niet hoe ik de oorzaak moet achterhalen of hoe ik erachter moet komen (ik repareer al 25 jaar motoren en zoiets is me nog nooit overkomen).