Zoek MDM

Bulletin

Galloper II-radiator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44333 door handmatig-mechanisch
Galloper II Radiator Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo. Ik heb onlangs een Galloper II 2.5 Diesel (1198) gekocht. Motorisch ziet hij er prima uit (je moet natuurlijk wel alles goed aandraaien). Toen ik de waterpas zette, zag ik een moeras. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar hem met gewoon water gevuld. Ik wil hem verversen met koelvloeistof, maar ik kan de beroemde radiatorsleutel om hem af te tappen niet vinden. Kan iemand me vertellen waar die zit?
Welke mechanische mankementen zou mijn nieuwe aanwinst op korte termijn kunnen vertonen? Moet ik iets specifieks nakijken?

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44348 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs onderwerp Galloper II-radiator
Hoi Juanba, om hem leeg te maken, verwijder je de slang van het onderste deel van de radiator, de sleutel, ik weet niet welke je bedoelt, misschien bedoelen ze de verwarming van het passagierscompartiment, zet hem op de maximale stand, zodat hij ook dit deel van het circuit leegmaakt en steek een slang, indien mogelijk, door een van de slangen van de verwarmingsradiator en je zult al het vuil zien dat uit de slang komt waar hij leegloopt. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44351 door handmatig-mechanisch
Hoi juanba! Zoals mijn collega Ismael53 al zei, is de meest effectieve manier om het koelvloeistofcircuit af te tappen, de slang van het onderste deel van de radiator te verwijderen.
Ik neem aan dat je met "radiatorkraan" de aftapkraan bedoelt die sommige radiatoren onderaan hebben, meestal in een hoek.
Naast het advies van Ismael53 raad ik ook aan om het circuit te reinigen met speciale reinigers die je bij elke auto-onderdelenwinkel kunt kopen; anders is het onmogelijk om al het vuil te verwijderen.
Wat betreft mechanische problemen: dit zijn geen bijzonder lastige voertuigen, maar controleer vooral de niveaus en de staat van de kleppen (differentieel, transmissie en tussenbak), en ik meen me te herinneren dat er een distributieriem in zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44432 door handmatig-mechanisch
Nou, ze hebben je al verteld dat je de slang eruit moet halen en dat is prima, maar doe er geen cilinderkop of antivries in, tenzij je in een gebied woont met zeer lage temperaturen. De cilinderkoppen zitten er namelijk alleen maar en ik zal ze opvreten met antivries, ik herhaal, geen antivries, maar gewoon gedestilleerd water.