Zoek MDM

Bulletin

xsara hdi wordt niet warm

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44285 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik schrijf hier om mijn storing te delen en om te kijken of er nieuwe ideeën zijn. Ik heb een XSARA HDI die de motor niet warm genoeg krijgt en dat betekent dat de lucht in de cabine niet wordt verwarmd. Ik heb een nieuwe waterpomp, een nieuwe thermostaat en nieuwe antivries gemonteerd, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb gemerkt dat de auto startte bij stilstand (zonder te rijden). Ik geef gas tot ongeveer 2300 toeren per minuut en de temperatuurmeter gaat beetje bij beetje omhoog, maar het water of de lucht wordt nog steeds niet verwarmd. Het meest merkwaardige is dat het koelcircuit van de auto geen druk opbouwt. Je kunt de dop van het expansievat zonder problemen openen, maar er komt geen water uit. Er zijn geen bubbels. Ik heb hem duizend keer ontlucht. Rijdend op de snelweg met een snelheid van 100 blijft de temperatuurmeter boven de 21 graden (ongeveer)... maar het verwarmt de motor of de lucht in de cabine niet. Ideeën? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44287 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem dat de Xsara HDI niet verwarmt
Hoi, controleer de thermostaatinstellingen, die zouden rond de 32 tot 34 graden moeten zijn, en zorg ervoor dat de thermostaat niet eerder opengaat dan die temperatuur. Controleer of de radiatorslangen heet zijn, zowel de inlaat als de uitlaat. Controleer ook of de ventilatormagneetklep werkt. Controleer of de pomp werkt door een ontluchter te verwijderen terwijl de motor draait... de interieurventilatie opent de regeling naar de radiator mogelijk niet, maar het lijkt me dat er een probleem met de thermostaat moet zijn, ofwel dat deze open blijft staan, ofwel dat de temperatuur lager is dan de standaardtemperatuur. Zie je dat?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.