Zoek MDM

Bulletin

de motor stopt wanneer het grootlicht wordt ingeschakeld

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44281 door handmatig-mechanisch
:boos: Hallo vrienden, ik zal jullie eens wat vertellen: ik heb een Kia Sportage AT uit 2000. Een week geleden begon hij te haperen. Eerst heb ik, vanwege het overmatige brandstofverbruik, het filter gecontroleerd en het leek alsof het nooit vervangen was... en het had het originele filter... wat ik niet kan vinden zijn de bougies... oh, ik snap het... ik kan het niet vinden, de handleiding die ik heb gedownload behandelt dat onderwerp niet... en die is onvolledig... nou, laten we verder gaan, nu slaat de motor af wanneer ik het dimlicht of grootlicht aanzet. Af en toe slaat de motor niet af, maar er is een zwakke verlichting, zowel van de buitenverlichting als van het dashboard... Ik heb de acculading gemeten wanneer de auto stilstaat: 12,4 V en wanneer de auto rijdt: 13,6 V. Terwijl de motor draaide, controleerde ik of de dynamo goed was door een accuklem los te halen... man, maar als ik de lichten aanzet, stopt het... uuuu ik weet niet wat nog meer, ik ga het zo uit elkaar halen... Ik hoop dat jullie het begrijpen, bedankt, groeten allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44293 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van monteurs op dit onderwerp: de motor slaat af als het grootlicht wordt ingeschakeld.
Probeer het volgende voor het probleem dat u beschrijft: neem een dikke draad van een versnellingsbakschroef naar het chassis op een plek waar geen lak zit.

Het zou handig zijn als u wist welke stroom er door het chassis van uw auto loopt, normaal gesproken negatief <- controleer dit, er zijn zeldzame auto's met een positieve draad door het chassis.

Wetende dat uw chassis bijvoorbeeld negatief is, kunt u een dikke draad van de negatieve accupool naar het chassis trekken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44320 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van monteurs op dit onderwerp: de motor slaat af als het grootlicht wordt ingeschakeld.
Hoi Juanook, controleer de koolborstels van je dynamoregelaar. Als ze versleten zijn, laadt de accu niet goed op en... is de KIA kapot. Het kan ook zijn dat de diodebrug van de dynamo los zit. Draai die weer vast. Dit alles voordat je een nieuwe dynamo koopt, want soms naaien ze je de tering door te zeggen dat hij niet te repareren is, maar dat is niet zo. Laat ook het elektrolytpeil van je accu controleren... Succes.