Zoek MDM

Bulletin

zeldzaam stuk in Mazda 6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44227 door handmatig-mechanisch
Zeldzaam onderdeel in Mazda 6 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, vandaag kwam er een klant bij me met een Mazda 6 uit 2004, een 1.9 TDI diesel <- hij heeft geen Citroën-motor.
Hij vertelde me dat hij terugsloeg tijdens het rijden. Ik zette de auto stationair en zag dat er veel rook uit de motor kwam. Ik zette hem uit en hoorde iets wat klonk als een gasfles die een tijdje rookte. Ik keek eronder en zag een ijzeren pijp uit een metalen kastje aan de rechterkant komen dat vastzat aan het schutbord van de motorruimte.

Wat is dit kastje en waarom zit er een metalen slang in die rookt? Ik heb ook gezien dat er heel heldere, schone olie uit komt.

Er gaat een waterleiding in dit kastje en er komt er nog een uit die water naar de kachel voert.

Alle niveaus zijn in orde, er zijn geen foutcodes.

Ik dacht dat het iets met de airconditioning zou kunnen zijn, dat kastje, maar ik weet niet waarom hij rook en schone olie uitspuugt, iets vreemds.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44239 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp van een zeldzaam Mazda 6-onderdeel
Hoi igryo, als je een foto zou kunnen plaatsen, kan ik je beter helpen. Een metalen doos met een metalen buis zou een expansieventiel voor de airconditioning kunnen zijn. De olie, die erg schoon is, zou de olie kunnen zijn die gemengd is met het gas uit de compressor. Geef een beetje aan of de airconditioning aan staat, of de rook verbrande olie is, of uitlaatgas, of dat het koelgas is... de gasfles... zou het filter van de dehydrator kunnen zijn... geef het aan. Als dat niet zo is, is het moeilijk te zeggen. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44244 door handmatig-mechanisch
Niets, probleem opgelost. Een collega bij Mazda vertelde me dat het een Webasto-verwarming was, die in Scandinavië een paar seconden wordt gebruikt om water te verwarmen.

De reden dat hij constant werkte en veel rookte, is dat de motortemperatuursensor defect is en niet het juiste signaal afgeeft of zoiets.

De oplossing: ik heb de stekker eruit gehaald en het probleem was opgelost. Er zijn geen foutcodes en de auto rijdt perfect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44246 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de informatie. Het is erg nuttig om te weten over deze "zeldzame onderdelen" die zelden worden gebruikt, maar problemen veroorzaken.