Zoek MDM

Bulletin

probleem met de G2 Matiz, jaar 2006 (Pontiac)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44169 door handmatig-mechanisch
Probleem met de Matiz G2, jaar 2006 (Pontiac) Geplaatst door manual-mecanica
Ongeveer 6 maanden geleden kocht ik een Pontiac Matiz, uit 2006. Het probleem is dat hij accelereert en afremt (tussen 1800 en 500 tpm). Ze vertelden me dat het de bougiekabels waren, aangezien hij al 59.600 km had gereden, dus die moest ik vervangen. Vandaag heb ik ze gekocht, origineel, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb gelezen dat het de IAC-klep zou kunnen zijn, maar ik weet niet waar die zit. Ik heb hier een Engelstalige handleiding gedownload, maar het gasklephuis ziet er anders uit. Om het nog erger te maken: toen ik vandaag thuiskwam van mijn werk en de ramen opende, ging het raam aan de passagierskant niet omhoog (ze zijn elektrisch), het andere raam gaat normaal omhoog en omlaag, nou ja, ik dacht - het moet een zekering zijn - en ik controleerde de kastjes, want om het nog erger te maken, ik kan niet begrijpen wat erop staat. Nou, ik heb ze één voor één gecontroleerd op doorverbinding en visueel waren ze allemaal correct gemarkeerd, ik heb hier en daar gelezen en volgens berichten is het iets vergelijkbaars met Spark. Nou, ik zag een schema van de Spark-zekeringen en daar staat dat er maar één zekering is (ik denk 30A) voor beide ramen, dus als er één normaal omhoog en omlaag gaat, zou de motor van het andere raam dan beschadigd kunnen zijn? Of heeft de Matiz een aparte beveiliging voor elk van de hefmotoren? Dat zijn mijn twijfels. Wat ik ook opmerkte toen ik thuiskwam, was dat er een geur hing van gesmolten rubber, zoiets. Nou, ik opende de motorkap en de geur kwam van de bougiekabels die ik had vervangen (gemarkeerd en in dezelfde volgorde). Zou dat normaal kunnen zijn omdat ze nieuw zijn? Ik ben maar zo'n 5 minuten naar huis gereden... Nou, dat zijn mijn problemen. Tot nu toe had ik er geen last van.
Ik hoop op uw waardevolle hulp te kunnen rekenen. Ik weet niet of er een handleiding voor deze auto op de website staat. Bij voorbaat dank voor uw waardevolle ondersteuning.

Met vriendelijke groet, Martín Santos
Q, Roo, Mexico

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44172 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het probleem van de Matiz G2, jaar 2006 (Pontiac)
Normaal gesproken, wanneer een auto stationair draait en op en neer draait, komt dat door een kapotte inlaatpijp of de stationairklep.

Controleer van het filter tot de inlaat of er geen gaten of iets anders in de pijpen zitten waardoor lucht kan binnendringen.

En om de stationairklep van je auto te vinden, is er een trucje, haha (typ "idle valve matiz gasoline year 2006" in Google Afbeeldingen). Je ziet visueel wat je zoekt, en het zit dicht bij de motor in het inlaatspruitstuk.

Probeer hem te demonteren, maak hem en de aansluitingen schoon. Meet met een tester tussen de aansluitingen en je zou continuïteit moeten krijgen <- Ik denk dat het een elektromagneet is.

Ik hoop dat de informatie helpt. Als iemand weet of ik het goed heb over hoe je de klep moet controleren, ik heb gezegd dat ik twijfels heb over dat laatste.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44173 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het probleem van de Matiz G2, jaar 2006 (Pontiac)
Ik was de geur van brandend plastic vergeten. Het is niet normaal. Wacht een paar dagen om te zien of het vanzelf weggaat. Ooit zat er een plastic zak vast aan de uitlaat van een passagier, en je gelooft nooit hoe erg dat stonk. :lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44175 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de tip, ik heb al verschillende afbeeldingen bekeken, maar ze zijn allemaal anders. Ik hoop dat de geur weggaat. Wat betreft de elektrische lift: vanochtend heb ik de deur uit elkaar gehaald en kon ik de motor er niet uithalen. Ik heb de spanning gecontroleerd en die bereikt de connector die in de deur zit correct. Nou, wat ik zag, is dat er na die connector nog een connector aan de carrosserie van de motor zit, vastgehouden met een riem. Ik heb eraan geschud (omdat ik de motor er niet uit kon krijgen, hij heeft een vreemd mechanisme en het glas was naar beneden blijven staan). Nou, ik zei al, nadat ik aan die connector had geschud die aan de motor vastzat, zette ik de spanning er weer op en begon het glas normaal op en neer te gaan. Ik heb het gewoon een paar keer getest en alles weer in elkaar gezet. Het is niet kapot gegaan. Wat betreft de klep, er zitten wat slangetjes tussen het luchtfilter en aan het uiteinde zit een apparaatje dat trilt. Je kunt een van de slangetjes zien. Het sluit niet goed af, het komt er al af als je het aanraakt en het is een beetje uitgedroogd en gebarsten. Ik ga ze vervangen (terwijl ik die verdomde klep vind). Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44206 door handmatig-mechanisch
Hallo Igryo en alle anderen, om de IAC-klep of een andere magneetklep te controleren: haal de stekker eruit, die heeft meestal twee polen, zet de multimeter op ohm in het laagste bereik, meet tussen de twee polen en je zou continuïteit moeten zien in de waarden die de fabrikant aangeeft. Als richtlijn geldt meestal 30 ohm voor 12 V DC-magneetkleppen. Als er geen meetwaarde wordt weergegeven, of als deze buiten de waarden valt, neem dan aan dat de klep defect is. Ik hoop dat het helpt.