Ongeveer 6 maanden geleden kocht ik een Pontiac Matiz, uit 2006. Het probleem is dat hij accelereert en afremt (tussen 1800 en 500 tpm). Ze vertelden me dat het de bougiekabels waren, aangezien hij al 59.600 km had gereden, dus die moest ik vervangen. Vandaag heb ik ze gekocht, origineel, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb gelezen dat het de IAC-klep zou kunnen zijn, maar ik weet niet waar die zit. Ik heb hier een Engelstalige handleiding gedownload, maar het gasklephuis ziet er anders uit. Om het nog erger te maken: toen ik vandaag thuiskwam van mijn werk en de ramen opende, ging het raam aan de passagierskant niet omhoog (ze zijn elektrisch), het andere raam gaat normaal omhoog en omlaag, nou ja, ik dacht - het moet een zekering zijn - en ik controleerde de kastjes, want om het nog erger te maken, ik kan niet begrijpen wat erop staat. Nou, ik heb ze één voor één gecontroleerd op doorverbinding en visueel waren ze allemaal correct gemarkeerd, ik heb hier en daar gelezen en volgens berichten is het iets vergelijkbaars met Spark. Nou, ik zag een schema van de Spark-zekeringen en daar staat dat er maar één zekering is (ik denk 30A) voor beide ramen, dus als er één normaal omhoog en omlaag gaat, zou de motor van het andere raam dan beschadigd kunnen zijn? Of heeft de Matiz een aparte beveiliging voor elk van de hefmotoren? Dat zijn mijn twijfels. Wat ik ook opmerkte toen ik thuiskwam, was dat er een geur hing van gesmolten rubber, zoiets. Nou, ik opende de motorkap en de geur kwam van de bougiekabels die ik had vervangen (gemarkeerd en in dezelfde volgorde). Zou dat normaal kunnen zijn omdat ze nieuw zijn? Ik ben maar zo'n 5 minuten naar huis gereden... Nou, dat zijn mijn problemen. Tot nu toe had ik er geen last van.
 Ik hoop op uw waardevolle hulp te kunnen rekenen. Ik weet niet of er een handleiding voor deze auto op de website staat. Bij voorbaat dank voor uw waardevolle ondersteuning.
 Met vriendelijke groet, Martín Santos
 Q, Roo, Mexico