Zoek MDM

Bulletin

dieselpompstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44154 door handmatig-mechanisch
dieselpomp defect Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, kijk, ik heb een Renault Express met een Lucas brandstofinjectiepomp. Wat er gebeurt, is dat wanneer de pomp overdruk ervaart (bijvoorbeeld tijdens een koude start), de pomp brandstof lekt door de carrosserie. Ik vermoed dat dit door de afdichting in de pomp komt, maar ik zou graag willen weten of dit iemand anders is overkomen, en ook of ik die afdichting zelf kan vervangen of dat ik de pomp naar de brandweer moet brengen. Hartelijk dank voor alles. Ik kijk uit naar uw reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44163 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het probleem van de defecte dieselpomp
Hoi pedro1981, ik weet niet of het lekt via het deksel, de gasklepas of de keerring van de getande poelie. Hoe dan ook, als het via de dekselpakking of de gasklepas is, is het relatief eenvoudig, zolang je maar handig bent met de veren en goed op hun positie let, vooral de vervroegingshendel onder het deksel. Wees hier voorzichtig mee, want de positie kan verwarrend zijn. Als je hem eenmaal hebt gemonteerd, kun je de O-ringen op de gasklepas vervangen, maar kijk of er te veel slijtage op het deksel zit (het gat is conisch). Vervang dan de keerring van het deksel en klaar. Maar als het lekt via de poelie-as, moet je heel voorzichtig zijn, dat zeg ik je. Ik heb het gedaan, maar je moet het hele ding demonteren en heel hygiënisch te werk gaan, niet schoon... het is ingewikkeld als je het nog nooit eerder hebt gedaan, maar er is altijd een eerste keer, vooral als je het zelf doet. Als het al kapot is, wees dan niet te treurig en ga ervoor. Je hebt immers niets te verliezen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44171 door handmatig-mechanisch
Ole, hartelijk dank voor je antwoord... Kijk, een paar brandweermonteurs die ik heb geraadpleegd, hebben me verteld dat het probleem te maken heeft met de additieven in de nieuwe brandstoffen en dat ik alle pompafdichtingen moet vervangen. Ik moet hem dus openmaken, kalibreren en op de testbank zetten... Ze vragen me € 320, maar eerlijk gezegd heb ik het geld er niet voor en wil ik hem zelf wel eens proberen... Weet je misschien een handleiding op internet die me kan begeleiden en helpen? Ik heb mechanische kennis, dus als ik op een gegeven moment wat hulp kan gebruiken, zou ik het wel kunnen... Hartelijk dank voor de hulp, en als je handleidingen kent, zou ik dat erg op prijs stellen...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44183 door handmatig-mechanisch
Hoi pedro1981, ik geloof dat gedoe over additieven niet. Het enige wat ze met diesel doen is het mengen met biobrandstof, waardoor het cetaangetal daalt en de diesel "vervalst" wordt. Over pompen is niet veel te vinden. Het lijkt een gereserveerd onderwerp en bijna niemand geeft er les in. Ik heb een Lucas CAV-onderdelenhandleiding voor een DCP gedownload. Daarin staat alleen de locatie van de onderdelen, dat is voldoende. Ik raad je aan om alleen de exemplaren op de kap te vervangen, maar de kap slijt meestal door wrijving tegen de as. Als je er eentje op de sloop kunt krijgen, kan ik je vertellen dat ik iemand ken die liever de motor heeft vervangen. Hij vertelde me dat ze hem daar minder hebben laten repareren dan bij Bosch. Deze kap moet bijna helemaal worden gedemonteerd en daar kun je het verpesten. Dat komt door de trucjes die erin zitten, maar ook door de netheid en nauwkeurigheid van de afstellingen die je kunt missen. Zorg ervoor dat er daar geen lekkage is en dat de distributie van de riem niet wordt aangetast. Als dat zo is, zit er speling in het interne lager. En dat is niet meer voor iedereen weggelegd... kies voor de kap, die kost 1,50 euro voor de torische schijven en je hoeft hem niet eens van de auto te halen.