Zoek MDM

Bulletin

Richtingaanwijzer akoestisch signaal werkt niet Ford F

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44176 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Richtingaanwijzer akoestisch signaal werkt niet op Ford F
dat is wanneer de flitser niet werkt, je voelt het tikken niet, omdat dat flitsgeluid ontstaat doordat het platina aan de binnenkant blijft plakken en loslaat volgens de wikkeling die het bepaalt, dat wil zeggen wanneer er stroom doorheen gaat, wordt er een magneet gevormd die het platina aantrekt en zo het karakteristieke geluid produceert. Als het niet werkt, komt dat omdat het niet werkt. Daarom trok de opmerking mijn aandacht. Dat wil zeggen dat het niet zo is dat wat igryo je vertelde onjuist is. Er zijn maar heel weinig voertuigen die een akoestisch signaal hebben. In jouw geval weet ik niet of dat het geval is. Ik ga proberen erachter te komen en ik laat het je weten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44211 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Richtingaanwijzer akoestisch signaal werkt niet op Ford F
Hartelijk dank voor je bezorgdheid, "kikemec". Er staat een fout in het eerste bericht. Het probleem ligt niet bij de Ghia-versie. De versie die ik heb is een Focus Trend 100 pk TDCI uit januari 2004, en ik weet niet of die het eerder deed, aangezien het een tweedehands model is. De versie die absoluut de pieptoon heeft, is de Focus Sedan 100 pk TDCI Ghia, ook uit januari 2004, want dat is de andere die ik al 9 jaar heb. Ik neem aan dat, hoewel het verschillende versies zijn, ze allebei de pieptonen voor de richtingaanwijzers hebben.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44216 door handmatig-mechanisch
Als de richtingaanwijzers werken, maar u geen klik hoort, betekent dit dat ze worden aangestuurd door een regeleenheid of module.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44268 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, dat is precies wat ze je verteld hebben. Het is het geluid van het relais, voorheen een "knipperend piepje", en tegenwoordig, zoals "Jona Lobo 87" je vertelt, kan het aangestuurd worden door een elektronische module, maar soms maakt die ook gebruik van een relais. Als je richtingaanwijzers werken, als het dashboard de richtingaanwijzers weergeeft, zou ik me geen zorgen maken dat ze geen "geluid" maken. Dit relais is meestal geïsoleerd met schuim, juist om het geluid te dempen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden - 11 jaar en 10 maanden geleden #44591 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, inderdaad, zoals forumlid
Jona Lobo (87) al aangeeft, wordt in dit geval het knipperen van de richtingaanwijzers en alarmlichten aangestuurd door de BCM (body control module) op verzoek van de bestuurder. Het knippergeluid is "kunstmatig"; het wordt uitgezonden door de Instrument Cluster Control Module (IPC) en is bedoeld om de bestuurder te waarschuwen dat het systeem werkt. Ik zag een soortgelijk geval en na onderzoek ontdekte ik dat in bijna alle moderne Fords een diagnose van het dashboard handmatig (zonder scanner) kan worden uitgevoerd. De procedure is als volgt: druk op de resetknop van de dagteller en druk op de "AAN"-knop zonder de auto te starten. Na een paar seconden verschijnt de melding "TEST" op het digitale display van het dashboard. Laat dan de knop los en u bent binnen. De zelfdiagnosefuncties van de IPC zijn talrijk en u kunt ze openen of wijzigen door simpelweg één keer op de knop van de dagteller te drukken. Het geeft diverse informatie en foutcodes weer en test alle waarschuwingslampjes, toerental, snelheidsmeter, indicatoren, waarschuwingen, enz. Deze functies omvatten functies die Shime worden genoemd, waarbij de IPC alle verschillende akoestische signalen weergeeft, inclusief het waarschuwingslampje. Om de IPC-diagnosemodus te verlaten, draait u de sleutel eenvoudigweg om of drukt u op een knop totdat het dashboard weer normaal functioneert. Als er na de zelfdiagnose van de IPC en in de Shime-modus geen akoestisch signaal te horen is en er geen DTC's in de BCM zijn opgeslagen, ligt het probleem waarschijnlijk bij de IPC zelf, wat gezien het storingsgedrag het meest waarschijnlijke scenario is. Ik raad aan om tests uit te voeren, afhankelijk van het model; het is verbazingwekkend. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet, allemaal.
Laatst bewerkt: 11 jaar 10 maanden geleden door . Reden: spelling