Zoek MDM

Bulletin

Richtingaanwijzer akoestisch signaal werkt niet Ford F

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #44115 door handmatig-mechanisch
Knipperlicht werkt niet Ford F Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen, ik wil graag weten welk apparaat het geluidssignaal voor de richtingaanwijzers afgeeft en waar het zich bevindt, want het werkt niet. Het betreft een Ford Focus 1.8 TDCi uit 2004 (modeljaar januari 2004). Alle hulp is van harte welkom. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #44121 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Richtingaanwijzer akoestisch signaal werkt niet op Ford F
Het controlelampje hoort geen hoorbaar signaal te geven; u doelt op het zachte tikgeluid dat het normaal gesproken maakt.

Het is een relais dat zich onder het stuurwiel bevindt; het heeft 3 pinnen, soms 4.

De aansluitingen zijn meestal gemarkeerd met bijvoorbeeld (R, -, 15 of 30).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #44122 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Richtingaanwijzer akoestisch signaal werkt niet op Ford F
Bedankt voor je reactie, "igryo". Ik doelde inderdaad op het klassieke tikgeluid dat de richtingaanwijzers maken. Is het makkelijk om ze te verwijderen en te vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #44131 door handmatig-mechanisch
Het is makkelijk te vervangen, maar koop het niet als een los relais; het wordt besteld als de alarmlichtschakelaar. Maar ik heb een vraag: als deze schakelaar defect is, werken je richtingaanwijzers niet, terwijl die van jou wel werken, of heb ik het mis?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #44136 door handmatig-mechanisch
Mijn richtingaanwijzers werken perfect, zowel op het instrumentenpaneel als extern; het enige wat ontbreekt is het klassieke waarschuwingssignaal. Het probleem is nu, als ik het goed begrijp, "kikemec", dat als de knipperlichten niet werken, de richtingaanwijzers ook niet zouden moeten werken. Als dat zo is, waar zou het probleem dan kunnen zitten?