Zoek MDM

Bulletin

Er worden 6 tanden overgeslagen in de ax 1.4d-verdeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44201 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp: Er worden 6 tanden overgeslagen in de AX 1.4D-verdeling.
Ja, maar ik weet niet of de pompas de kracht aankan. Ik denk dat hij eerder zou breken. Kijk, ik zal eens met wat collega's praten om te zien wat zij me vertellen. Wat er gebeurt is heel, heel, heel vreemd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44203 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp: Er worden 6 tanden overgeslagen in de AX 1.4D-verdeling.
Hoi kikemec, ja, het is vreemd, vandaar de vraag. De pompas heeft een diameter van 17 mm aan de keerringzijde, met zijn spie en conische vorm. Ik heb gebarsten fittingen gezien aan de injectorzijde van een Berlingo. Het probleem is dat de krukas, voordat de as breekt, alleen draait als de motor start. Als het geluid verandert, is het over... hij begint te kloppen, ik herhaal, het is alsof de drijfstang eerst begon te kloppen en vanaf dat moment begint hij te kloppen. Je stopt met proberen te starten en je ziet dat hij weer zo'n 6 tanden kwijt is... gelukkig hebben de kleppen het niet geraakt! Het is iets waar ik gek van word!!! De riem is in orde, het is niet dat de pomp stopt, ik denk dat het aan het injectiemoment ligt of niet, ik weet het niet!!! Bedankt voor je interesse, van deze storingen leer je echt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44223 door handmatig-mechanisch
Dat klopt, weet je, eens had een 600 een gebroken krukas, en als de motor met de startmotor werd rondgedraaid, bewoog de motor, maar op een gegeven moment hoorde je een klop en verschoof de timing omdat de krukas binnen een paar seconden over de riem ging.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44245 door handmatig-mechanisch
Ook een Corsa GT 14NV, die stopte tijdens het rijden, en toen ik ging kijken, gaf hij geen vonk. Ik verving de bobine door een andere die ik had, nog steeds dezelfde. Ik besloot de poelie te draaien, en ik zag dat de verdelerbuis niet bewoog... die klootzak had de as gebroken... wie had dat gedacht, maar deze, geen krukas, geen as, weet je wel? Ik ga hem repareren door hem "van een klif te gooien" en bij God; nou, ik ga geen injector kopen; als je ooit iets soortgelijks ziet...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #44247 door handmatig-mechanisch
jajjajaaj nooooooo geef op, er is een klein detail dat we over het hoofd zien, jeetje, als ik kon kijken zou het anders zijn, hé, dat is wat me te binnen schoot, je kunt de distributie in elkaar zetten zonder deze te bedekken, dat wil zeggen met alles in het zicht, als je dat kunt doen, zet dan een digitale camera of een videocamera op de distributie en op die manier kunnen we duidelijk zien op welk punt de tanden springen, het zou een oplossing kunnen zijn om erachter te komen wat er gebeurt.