Zoek MDM

Bulletin

Er worden 6 tanden overgeslagen in de ax 1.4d-verdeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44104 door handmatig-mechanisch
6 tanden worden overgeslagen in de AX 1.4D-verdeling. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een AX 1.4D APK gehad. En het probleem is dat hij op een dag, nadat hij was gestopt, niet meer wilde starten. Toen ik keek, zag ik dat de riem 6 tanden was versprongen... Ik heb hem opnieuw afgesteld en met de hand ongeveer 20 slagen gedraaid om te zien of er geen harde plekken waren en dat hij nog steeds synchroon liep. Ik heb de startmotor opnieuw aangezet en... chim-pum... na 2 minuten proberen te starten, waren er weer 6 tanden uit fase. Ik heb de waterpomp, spanrol en poelies gecontroleerd en alles was in orde. Ik heb de distributie opnieuw afgesteld en opnieuw de cilinderkop opgetild om te kijken. Ik heb alles bekeken en nu weet ik niet of het een vastgelopen injector kan zijn of een probleem met de injector. Ik kan geen verdere informatie geven. Als iemand weet wat het zou kunnen zijn, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44133 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp: Er worden 6 tanden overgeslagen in de AX 1.4D-verdeling.
Je probleem is heel vreemd, hondje, als de tanden springen moet er iets mis zijn, en dat kunnen verschillende dingen zijn. Uit wat je zegt zou ik de spieën van de nokkenas- en krukaspoelies controleren, die zouden daar kunnen zijn. De riem zelf zou een hele grote lus kunnen maken en de tanden kunnen springen. Dat kan komen doordat de riem te ver is uitgerekt of doordat de spanner of het vrije lager losraakt of vast komt te zitten onder de belasting van de riem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44143 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp: Er worden 6 tanden overgeslagen in de AX 1.4D-verdeling.
Hallo.kikemec, nou ik heb de sleutel gecontroleerd, de spanning ook, de spanner is gerepareerd (niet automatisch), de riem is nieuw met ongeveer 40.000 km, ik kan je vertellen dat niemand het me heeft kunnen vertellen, mensen die ik al jaren ken en oude collega's die ik ken weten het, het enige wat we zijn gaan denken is dat de vooruitgang van de Lucas-pomp voorbij is, maar ik heb geen andere geprobeerd, omdat die nu meer waard is dan de auto, het kapotgaan komt zeer zelden voor, de domheid heeft echt ballen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44178 door handmatig-mechanisch
Het is nogal vreemd, ik heb zoiets nog nooit eerder gezien en het probleem is nogal vreemd, maar het is wel vreemd dat je problemen hebt met de pomp. De pompsynchronisatie kan namelijk uit staan, maar de motor zelf lijkt het daar niet mee eens te zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44182 door handmatig-mechanisch
Stel je voor dat de inspuittiming zo ver vooruit staat, dat er veel te vroeg wordt ingespoten, zo erg zelfs dat de drijfstangen tikken, de explosie de motor vertraagt of zelfs de zuiger naar achteren slaat. Stel je voor dat de injector vastzit, de pomp probeert druk te zetten, of de injectorleiding knapt, of de pomp vertraagt, terwijl de krukas blijft draaien. Die 6 tanden... en niet in de pomp...