HALLO Ik heb twee storingen in een Suzuki Forenza uit 2007, 2.0 motor, de eerste geeft het brandstofniveau in de tank niet weer op het dashboard, ik heb de sensor gecontroleerd, deze heeft een min, dit doet hij in de computer, er is een andere lijn die de computer de spanning naar de sensor stuurt, in dit geval stuurt hij 1,62 volt naar de sensor hier weet ik niet of deze spanning correct is omdat het bij Nissans rond de 4,75 is en bij andere is het 5 volt en de signaallijn die de sensor verzendt of terugstuurt is erg laag, de tweede storing is de snelheidssensor die niet wordt weergegeven op het dashboard, het is een hall-type sensor met 3 lijnen, de eerste lijn is negatief, dit doet hij in het chassis, dit is goed, de andere lijn is een 12 volt-voeding naar de sensor en dit is prima, de derde lijn is een signaal dat naar het dashboard gaat en naar de microcomputer van de automatische transmissie en de hoofdcomputer van de motor wanneer de motor wordt gestart bij stationair draaien en bij snelheden van 50 km of meer, neemt de sensor spanning ongeveer 3 volt die continu achtereenvolgens omhoog en omlaag gaan, de twijfel dat volgens het werkingsprincipe dat raam en scherm is, dat wil zeggen 12 volt en 0 volt wanneer het raam passeert, maar soms zie je het dalen tot nul volt en soms niet, of over het algemeen zie je altijd een continue spanning zonder te dalen tot nul of dat de hall-chip het werkingsprincipe uitvoert