Zoek MDM

Bulletin

Mijn Bora 2.0 accelereert niet meer. Ze vertellen me dat de EPC

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #44009 door handmatig-mechanisch
Mijn Bora accelereerde niet meer en de EPC ging in de noodloop. Ze vertelden me dat het aan het gaspedaal of het gasklephuis kon liggen... Het ergste is dat het niet regelt, het werkt niet, het doet helemaal niets... Wat kan ik doen? Wat zou het probleem kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #44010 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem dat mijn 2.0 Bora niet meer accelereert. Ze vertellen me dat de EPC
Er kunnen meerdere oorzaken voor het probleem zijn. Het beste is om de motorunit te diagnosticeren en te kijken welke foutcodes deze geeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #44052 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem dat mijn 2.0 Bora niet meer accelereert. Ze vertellen me dat de EPC
EPC staat voor Electronic Power Control en verwijst naar de actie van het elektronische pedaal, dat het acceleratiesignaal naar het (gemotoriseerde) gasklephuis stuurt.
Als het EPC-waarschuwingslampje op het instrumentenpaneel brandt, betekent dit dat een van deze twee componenten beschadigd is. Helaas, omdat het elektronische componenten zijn, kunt u niets anders doen om dit te verhelpen dan de auto wegbrengen om het kapotte onderdeel te laten vervangen.
Of u kunt nog een laatste poging wagen door het elektrische systeem te resetten: koppel de accu een uur los, sluit hem dan weer aan en test. Als dat niet werkt, laat de auto dan wegslepen en breng hem vervolgens naar de garage...

Veel succes.