Zoek MDM

Bulletin

het niet verlagen van de cilinderkop van een Renault Master!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43991 door handmatig-mechanisch
Renault hoofdcilinderkop defect bij verlaging! Gepubliceerd door manual-mecanica
Het is me drie keer overkomen: als ik de cilinderkop laat zakken, start de auto niet meer. Ik wilde weten of iemand me kon helpen met wat er aan de hand zou kunnen zijn!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44001 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: falen bij het verlagen van de Renault Hoofdcilinderkop!
Vervang je de pakking? Draai je de bouten met een momentsleutel tot de juiste druk aan? Ontlucht je de injectoren? Week je de injectoren na het verwijderen in brandstof om te voorkomen dat ze uitdrogen en vastlopen? Kun je uitleggen welke stappen je neemt, zodat we je kunnen vertellen of je iets verkeerd doet of dat er iets mis is?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44021 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: falen bij het verlagen van de Renault Hoofdcilinderkop!
Ja, ik heb alle juiste stappen gevolgd zoals aangegeven in de handleiding. Het enige probleem is dat het me maar drie keer is overkomen met dit type voertuig, en de laatste keer dat ik de diagnoseapparatuur installeerde, gaf het alleen een fout aan in het UCH (het hulporganensysteem), de verbinding met de impactinformatie. Ik heb de impactsensor vervangen door een nieuwe, maar niets. Ik heb de bedrading, de massadoorgang en de plus gemeten, en er was geen kortsluiting. Ten slotte heb ik geprobeerd de ECU, het UCH en de contactsleutel aan te sluiten op een goede auto, en in die auto gaf het UCH geen fout aan en startte de motor. Vervolgens heb ik de stappen gevolgd die in de handleiding staan ​​beschreven wanneer je deze foutcode hebt, en de fout zou in het gemultiplexte netwerk kunnen zitten. Ik weet het niet; ik had gewoon geen bedradingsschema's om te testen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44022 door handmatig-mechanisch
Uit welk jaar komt de bestelwagen en welke motor zit erin? En is hij geraakt? Als hij geraakt is, kun je (als hij die heeft, wat niet alle modellen hebben) de impactschakelaar activeren, dat is dat kleine rode knopje op de motor. Je kunt erop drukken en testen. Ik merk ook op dat bij sommige moderne Renault-modellen de airbagunit een blokkeersignaal naar de motorunit stuurt als ze geraakt worden, waardoor de motor niet kan starten. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44023 door handmatig-mechanisch
Het is een model uit 2012 met een G9U-motor. Hij is niet beschadigd, maar de vorige Renault had 30 dagen nodig om te starten, en ik weet niet hoe lang deze zal duren. Elke keer dat deze procedure wordt uitgevoerd, start de motor niet.