Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 406 TX HDI model 2004 zonder rijvermogen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43932 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Peugeot 406 TX HDI uit 2004 waarvan de distributieriem is gebroken. Ik heb hem naar de monteur gebracht en het enige dat kapot was, was een tuimelaar, die is vervangen. De motor start prima, maar hij rijdt vreselijk. Hij heeft geen vermogen; om in de eerste versnelling weg te komen, moet ik flink gas geven. We hebben een diagnosecomputer aangesloten en die geeft aan dat alle waarden in orde zijn. Ik weet niet wat ik nog meer moet controleren. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43936 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp Peugeot 406 TX HDI Mod.2004: gebrek aan vermogen tijdens het rijden
Laat me het uitleggen: de nokkenassen in deze voertuigen zijn niet massief; de nokken zijn erin geperst. Het komt vaak voor dat deze nokken verschuiven op de nokkenas wanneer de distributieriem breekt. Dit zal geen diagnosefout veroorzaken, maar de motor zal uiteraard niet starten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43937 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp Peugeot 406 TX HDI Mod.2004: gebrek aan vermogen tijdens het rijden
Een compressietest kan uitkomst bieden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43942 door handmatig-mechanisch
Controleer de timing en zorg ervoor dat er geen losse luchtleidingen zijn. En als dat wel het geval is, meet dan de compressie; mogelijk is een klep verbogen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43944 door handmatig-mechanisch
Weet je zeker dat de installatie correct is?