Zoek MDM

Bulletin

elektrische storing in het verlichtingssysteem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43913 door handmatig-mechanisch
Elektrische storing in het verlichtingssysteem. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, goedendag. Een paar dagen geleden reed ik in mijn Nissan Sentra automaat uit 1984 toen ik door een gat in de weg reed en al mijn lichten uitvielen – de richtingaanwijzers aan de zijkant en achterkant, en ook de koplampen. Ik zat helemaal zonder licht; er brandde nog maar één lampje. Ik merkte het pas de volgende dag, vooral omdat het nog niet erg donker was. In eerste instantie dacht ik dat het een zekering was, maar de zekeringen in het interieur werken in ieder geval nog. Misschien was het gewoon toeval dat ik in het gat reed, maar ik zou jullie hulp erg op prijs stellen. Ik heb het deksel van de zekeringkast niet, dus een foto waarop de functie van elke zekering en relais te zien is, zou erg handig zijn. Ten tweede, als jullie me kunnen helpen dit probleem op te lossen, zou een bedradingsschema wellicht ook heel nuttig zijn. Laat het me weten als jullie vragen hebben. Succes allemaal!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43916 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanische reactie op het onderwerp elektrische storing van het verlichtingssysteem
Hé vriend, daar is de multimeter voor. Je moet de bedrading en de spanning die de lampen bereikt controleren. Zo niet, dan controleren we de relais of zekeringen. Het is gewoon een kwestie van kijken; je hebt de handleiding niet nodig, vooral omdat de auto zo oud is, ze hebben nauwelijks elektrische onderdelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43918 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanische reactie op het onderwerp elektrische storing van het verlichtingssysteem
Als het door de kuil is veroorzaakt, kan het een kortsluiting zijn of iets dat los is geraakt. Controleer het elektrische systeem handmatig; het kan zelfs zijn dat de afstandsbediening door de botsing is losgeraakt en dat het dan alleen een kwestie is van de stekker terugplaatsen, meer niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43922 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank aan jullie beiden voor jullie reacties. Wat betreft de multimeter, die krijgt geen stroom. Ik weet dus niet hoe ik de relais kan controleren op onderbrekingen. En ik weet ook niet precies waar de afstandsbediening zich bevindt, dus ik zou jullie hulp zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #43930 door handmatig-mechanisch
De afstandsbediening is de schakelaar achter het stuur waarmee je de lichten aanzet, waar je aan de draaiknop draait om te schakelen tussen dim- en grootlicht. Misschien is de stekker er gewoon uitgetrokken. Controleer dat eerst; het is onwaarschijnlijk dat alle relais defect zijn.