Zoek MDM

Bulletin

elektrische storing in het verlichtingssysteem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43913 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, goedemorgen. Het blijkt dat ik een paar dagen geleden met mijn auto, een Nissan Sentra automaat uit 1984, in een kuil ben gereden en dat mijn lichten uitvielen, zowel de zij- als de achterlichten, en ook de verlichting. Ik had dus geen licht meer, er brandde nog maar één lampje. Ik besefte dit pas de volgende dag, vooral omdat het nog niet erg donker was. Eerst dacht ik dat het een zekering was, maar in ieder geval werkten de zekeringen binnenin allemaal nog. Misschien was het toeval dat ik in een kuil terechtkwam. Kunt u mij helpen? Ik heb de deksel van de zekeringkast niet, dus een afbeelding van de zekeringkast waarop u kunt lezen wat de functie is van elke zekering en elk relais, zou me erg helpen. Kunt u mij helpen dit op te lossen? Misschien is het een stuk makkelijker als u me een schema van de lampen kunt geven. Alles wat we weten, groeten en succes vrienden...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43916 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding op het onderwerp van elektrische storingen in het verlichtingssysteem
Hallo vriend, daar is de multimeter voor. Je moet de bedrading en de spanning op de lampen controleren. Zo niet, dan gaan we naar de relais of zekeringen. Het is maar net waar je op let. Je hebt de handleiding niet nodig, en zeker gezien het bouwjaar van de auto, staat er nauwelijks iets elektrisch in.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43918 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding op het onderwerp van elektrische storingen in het verlichtingssysteem
Als het door het gat in de weg komt, kan het een snee zijn of iets dat los is geraakt. Controleer het elektrische systeem met de hand. Het kan zelfs zo zijn dat de afstandsbediening door de klap is losgeraakt en dat het dan alleen nog een kwestie is van de stekker terugplaatsen en verder niets.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43922 door handmatig-mechanisch
Bedankt allebei voor jullie antwoord. Wat betreft wat jullie me verteld hebben over de multimeter, kan ik jullie vertellen dat hij nergens stroom op krijgt. Dus wat betreft de relais, ik weet niet hoe ik moet controleren of ze open staan. En wat betreft de afstandsbediening, ik weet niet precies waar ik die moet vinden, dus ik zou jullie hulp zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #43930 door handmatig-mechanisch
De afstandsbediening is de afstandsbediening waarmee je de lichten aanzet die zich achter het stuur bevinden, waarmee je de dim- en grootlichtstand instelt. Misschien was deze losgekoppeld en verder niets. Controleer dat eerst zodat alle relais kapot zijn, dat is wat lastig.